DEBAT SOBIRANISTA
La Universitat de Girona no retirarà el títol de doctora honoris causa a Encarnació Roca
El claustre de la UG es pronuncia, per àmplia majoria, en contra de retirar la distinció a la jutge catalana del Tribunal Constitucional
El claustre de la Universitat de Girona (UG) ha rebutjat avui, per àmplia majoria, retirar la distinció de doctora honoris causa a la magistrada del Tribunal Constitucional (TC) Encarnació Roca. La proposta, que havia estat presentada per 77 dels 268 claustrals i que havia generat un profund debat en la comunitat universitària, ha estat derrotada amb un centenar de vots en contra, 42 a favor, 14 en blanc i un de nul.
A l'inici de la sessió, que ha durat tres hores, el rector de la UG, Sergi Bonet, ha destacat que els estatuts de la universitat obligaven a la convocatòria del claustre extraordinari en què s'ha debatut i votat aquesta sol·licitud, ja que la petició havia estat recolzada per més d'un quart dels membres del claustre. La proposta anava acompanyada de dos punts més en què es demanava el suport a la consulta del 9-N i que sí que han prosperat.
Bonet ha deixat clar des del principi que votaria en contra de retirar la distinció a la jutge catalana, perquè considera que els mèrits acadèmics i científics pels quals se li va atorgar el doctorat honoris causa a Roca “segueixen vigents” i perquè estima que la retirada de la distinció no es podia fer “per motius ideològics”.
Tribunal "polititzat"
Durant la defensa de la sol·licitud per reprovar la magistrada, portada a terme per un membre del personal d'administració i serveis (PAS) de la UG, s'ha argumentat que Roca ha votat a favor d'admetre a tràmit els recursos presentats pel Govern del PP contra la llei de consultes i la consulta del 9-N, així com a favor d'admetre el recurs presentat contra el procés participatiu de diumenge.
També s'ha justificat la retirada de la distinció pel fet que la jutge forma part d'un tribunal “polititzat” que ha actuat en nombroses ocasions “contra els interessos i les aspiracions de Catalunya”.
En el torn de paraula, en què han intervingut 13 claustrals i només dos d'ells s'han pronunciat a favor de la retirada de la distinció, s'ha defensat la llibertat ideològica i els mèrits acadèmics de Roca i s'ha advertit que privar-la del títol d'honoris causa per ser membre del TC era una mesura que anava contra el dret a decidir de Catalunya, ja que es consideraria que el debat sobiranista era un procés “excloent”.
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Automoció Seat prescindeix d’improvís de Griffiths, president de la companyia
- Jornada de dol Cinc morts per una explosió de grisú en una mina d’Astúries
- TRIBUNALS Alves podria cobrar una indemnització de fins a 20.200 euros
- Entendre més Màximo Pradera: "Vaig tenir càncer perquè cap metge em va fer mai la pregunta clau: ¿Què menges?"
- Nou projecte Barcelona estrena un institut d’investigació sobre arquitectura i urbanisme sostenible
- Repartiment de migrants Catalunya declara que els seus centres de menors migrants ja superen el 100% de la seva capacitat
- ACTUALITAT BLAUGRANA Perillen els 100 milions dels seients VIP del FC Barcelona, claus per fitxar a l’estiu
- Pressupostos prorrogats El Govern urgeix ERC i els Comuns a avalar «ràpid» tota l’ampliació de crèdit si volen millores en habitatge i mobilitat