Bosch repta Colau a dir si vol que Barcelona sigui capital de l'Estat català
L'alcaldable d'ERC insta la líder de Barcelona en Comú a pronunciar-se sobre la independència
L'alcaldable d'ERC per Barcelona, Alfred Bosch, ha reptat aquest dimecres la candidata de Barcelona en Comú, Ada Colau, a definir-se i a dir clarament si vol que la ciutat sigui la capital d'un Estat independent i si recolzarà l'adhesió a l'Associació de Municipis Independentistes (AMI). Bosch ha fet aquesta apel·lació a Colau en una roda de premsa organitzada per l'Agència Efe amb els candidats a l'alcaldia barcelonina, en què ha explicat que, entre les tres primeres mesures que impulsarà si és elegit alcalde, hi figurarà que l'Ajuntament de Barcelona s'adhereixi a l'AMI.
Segons l'alcaldable d'ERC, "estaria bé que Ada Colau es pronunciï clarament per un 'sí' o per un 'no', perquè està molt bé ser favorable al dret a decidir, ja que això és propi de tots els demòcrates, però a més ens agradaria conèixer la seva posició política i la de la seva coalició respecte de la independència de Catalunya".
Bosch ha recalcat que això "és molt important perquè ens permetria veure si en això de la capitalitat de Barcelona ens podem posar d'acord o no". Ha explicat, en aquest sentit, que ERC no té cap inconvenient que des de l'ajuntament es promogui una consulta per decidir aquesta qüestió, "ja que evidentment som radicalment democràtics", però "creiem que els ciutadans també tenen dret a saber la posició que té cada partit en el cas que hi hagi un procés referendari".
EL SENTIT DEL VOT
Notícies relacionades"De la mateixa manera que nosaltres diem que som la força del 'sí' i que estem a favor de la capitalitat plena d'un Estat català, m'agradaria saber si altres forces hi estan també a favor o no", ha insistit Bosch. En el cas concret d'Ada Colau, Bosch ha indicat que "si coneixem la seva posició sobre els problemes relacionats amb la vivenda, o sobre el fons per lluitar contra la pobresa, també hauríem de conèixer el sentit del seu vot i el de la seva coalició" davant la proposta d'adhesió a l'AMI.
Bosch ha explicat que les altres dues mesures que impulsarà "amb caràcter immediat" si és elegit alcalde són "publicar els salaris i tots els complements dels alts càrrecs de l'ajuntament a fi d'afavorir la transparència total, i una reunió amb els treballadors socials que estan en contacte amb els ciutadans per conèixer els problemes que els traslladen els barcelonins.
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Crònica rosa Elionor i l’amor
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any