ERC promet implantar la sisena hora a les escoles
La mesura té un cost de 19 milions a l'any
Bosch afirma que les corrides de toros "no tornaran a Barcelona"
El candidat d'ERC a l'alcaldia de Barcelona, Alfred Bosch, ha promès reimplantar la sisena hora lectiva diària a les escoles públiques si és elegit alcalde. Es tracta, segons Bosch, "d'acabar amb la discriminació actual entre els centres públics i els concertats", basada en el fet que aquests últims tenen aquesta hora més al dia. La mesura crearia 450 nous llocs de treball, "perquè la seva gestió no es carregaria al personal docent actual", i un cost de 19 milions d'euros anuals, que, segons el republicà, passarien a incrementar la bossa de diners que la Generalitat deu a l'ajuntament i que, en aquests moments, supera de llarg els 200 milions d'euros. La implantació seria progressiva, es començaria per aquells districtes amb més dificultats socioeconòmiques i ocuparia tot un mandat.
Implantada pel tripartit i retallada per CiU, la sisena hora va ser la mesura estrella d'Ernest Maragall (que via MES va coalitzada amb ERC) com a conseller d'Educació del tripartit. Seria subjecte de negociació amb la Generalitat tant el retorn dels diners com que aquesta sisena hora tingués empremta en el currículum de l'alumne.
Pel que fa a la resta de mesures d'educació, ERC proposa deixar en mans dels districtes tant el seguiment dels índexs de fracàs escolar com l'obertura dels centres, més enllà de les hores lectives. Aquestes portes obertes costarien 2,5 milions d'euros anuals.
BOSCH ADVOCA PEL TANCAMENT DELS CIE
L'alcaldable republicà també ha advocat aquest dilluns a la tarda pel tancament dels centres d'internament d'estrangers (CIE). Bosch, en un acte a la plaça dels Àngels, davant d'una nombrosa representació de diversos dels col·lectius nacionals que resideixen al Raval, ha promès pressionar, si és elegit alcalde, davant l'Estat perquè clausuri aquestes instal·lacions.
"No és just que es criminalitzi a qui només ha comès el 'pecat' de no tenir els papers en regla", ha asseverat el republicà. Bosch ha apostat per una Barcelona multicultural i multilingüe.
Preguntat sobre els toros i la possibilitat que, via llei del Congrés, les corrides puguin tornar a la capital catalana, Bosch s'ha mostrat contundent: "Els toros no tornaran", i ha raonat que hi ha una sèrie de lleis que prohibeixen "la tortura dels animals" i que ell, en funció de la força que tingui el seu grup al consistori, vetllarà perquè es compleixin.
Educació a Catalunya Alfred Bosch Eleccions municipals ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Horari escolar
- Successos Roben un mòbil d’un restaurant de Barcelona i els atrapen perquè el telèfon està en xinès
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya: puja el nivell de les reserves
- Catalunya Ràdio 'Que no surti d'aquí' cancel·la la seva emissió aquest dimarts després de la polèmica amb Ter Stegen i deixa a l'aire la seva continuïtat
- La consellera de Drets Socials viu a cavall de Madrid i Barcelona
- Per unanimitat Catalunya eximeix escoles i centres esportius de complir els límits de soroll fins a la nit
- Consellera del Govern L'oposició critica que Martínez Bravo visqui entre Madrid i Barcelona i li demana que corregeixi "aquest fet inèdit"
- Tribunals La jutgessa cita com a imputats a Bartomeu i Sandro Rosell pel 'cas Negreira'
- En una sentència El TC anul·la la reforma del Reglament del Senat amb què el PP va intentar retardar l’amnistia
- Investigació La desigualtat també arriba al llit: per què les dones tenen menys orgasmes en relacions heterosexuals
- Incidents L'imam desnonat a Salt: "Que els joves no facin res; estem en un terreny d'entesa"