Junqueras admet més sintonia amb la CUP que amb CDC en polítiques socials
El líder d'ERC, que avui grava un espot de campanya amb Mas, anuncia que aquesta setmana es reunirà amb el president
Seguint la dinàmica de gestos i mans esteses entre partits que està sent aquesta precampanya, el líder d'ERC i número cinc de la llista Junts pel Sí, Oriol Junqueras, ha admès aquest dilluns que en polítiques socials se sent més pròxim a la CUP que al seu soci de candidatura, Convergència Democràtica.
De la mateixa manera, Junqueras ha assegurat que també comparteixen "molts objectius" amb Catalunya Sí que es Pot, per la qual cosa ha considerat que "quan l'independentisme guanyi de forma explícita", la candidatura que encapçala Lluís Rabell "acceptarà el resultat i es posarà al costat de la majoria per construir el país que la majoria vulgui".
Notícies relacionadesEn la mateixa línia que s'ha manifestat unes hores abans el cap de llista per Girona de Junts pel Sí, Lluís LlachLluís Llach, el dirigent republicà ha instat Sí que es Pot a col·laborar per a l'elaboració d'una constitució catalana, que, ha afegit, haurà de comptar amb una "majoria molt àmplia". No és la primera vegada que dóna la mà a la llista d'ICV i Podem. "No renunciarem a construir la República Catalana amb els amics que tenim"No renunciarem a construir la República Catalana en altres opcions polítiques, va dir el líder d'ERC el 25 de juliol al seu discurs en el 27è congrés del partit.
Junqueras ha fet aquestes declaracions en una tertúlia esportiva a Rac 1, on ha utilitzat els seus coneixements com a historiador per parlar de l'origen de la samarreta blaugrana del Barça. Així mateix, ha explicat que aquest mateix dilluns té previst gravar un espot de campanya amb el president Artur Mas, amb qui "segurament" es reunirà aquesta setmana.
Junts pel sí Catalunya Sí que es Pot Convergència CUP ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Oriol Junqueras Independència de Catalunya
- Tall del subministrament elèctric Apagada generalitzada a Espanya: ¿què ha passat amb la llum?
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- La Feria de Abril torna a ser gratis
- Xarxa elèctrica ¿Què és el zero energètic, la principal hipòtesi de l'apagada generalitzada?
- «UNA NIT PERFECTA» Flick, l’amo de les finals, despulla el Madrid (capítol III)
- Apagada massiva Com conservar els aliments a la nevera en una apagada de llum com la d'avui
- Gran apagada El Govern insta a limitar la mobilitat i a reservar la bateria dels telèfons mòbils
- Dijous 8 de maig Antoni Abad serà el pròxim protagonista de l'#afterwork d'El Periódico
- Xarxa elèctrica Les causes de l'apagada massiva a Espanya i Portugal
- Apagada general a Espanya Les escoles seguiran obertes fins que les famílies arribin per recollir els seus fills