NOVA CARTA A 'EL PAÍS'
Duran respon a González: "La independència és negativa per a tothom"
El líder d'Unió diu que comparteix les preocupacions de l'expresident, encara que es desmarca de la comparació amb l'Alemanya nazi
Josep Antoni Duran Lleida ha utilitzat la mateixa fórmula que Felipe González per respondre a la carta que l'expresident del Govern va publicar dilluns a 'El País'. Si l'exlíder del PSOE va titular la seva missiva 'Als catalans', el president d'Unió ha replicat en el mateix diari amb l'article 'A Felipe González... i als espanyols'. Duran recalca que "la independència és negativa per a tothom". "¿Per a Catalunya? Sí. ¿Per a Espanya? Per descomptat, ¡també! ¡I per a la Unió Europea!", detalla.
El líder democristià, que va agrair via Twitter l'article de González, aposta a la seva carta per una via que contempli "reformes pactades que garanteixin fets diferencials", sabent que la independència és negativa per a "tothom". Duran recorda que ell mai ha sigut independentista i lamenta la "voladura del catalanisme moderat" que representava CiU abans de la seva aposta sobiranista, que va portar al divorci de la federaciódivorci.
EL FEIXISME
Duran diu que comparteix les preocupacions de González, encara que no coincideixi en la comparació que aquest va fer de la situació a Catalunya amb el feixisme --"és el més semblant a l'aventura alemanya o italiana dels anys 30 del segle passat", va escriure l'expresident--. I alerta de la necessitat de "superar la ignorància" que augmenta la bretxa entre Catalunya i la resta d'Espanya. "Felipe González no creu en la ruptura d'Espanya. Jo tampoc crec que Catalunya es trenqui. Però sí que em preocupa l'esquinçament a totes dues. I el que es produeixi entre totes dues", escriu.
"Ens convé --continua Duran-- una massa crítica que esquivi la insignificança als que des d'Espanya fan irresponsablement vots perquè els catalans se'n vagin d'una vegada i als que, des de Catalunya, menyspreen la resta". En aquest sentit, recorda lleis com les proposades per l'exministre José Ignacio Wert i els errors que es van cometre en la tramitació de l'Estatut i posterior "sainet" del Tribunal Constitucional (TC).
LA REFORMA DEL TC
Notícies relacionadesTorna a remetre al Constitucional per criticar la reforma exprés anunciada pel PPreforma exprésPP per augmentar la seva capacitat sancionadora i poder frenar així Artur Mas i el seu pla de declarar la independència si les urnes ho avalen. "Ens fa mal al cor als que busquem diàleg sentir del candidat del PP que s'ha acabat la broma. ¡Per Déu, que no som en un saló del vell Oest a l'espera de qui aixeca més la veu!", apunta.
"Lamentablement, confrontar Catalunya amb Espanya o a aquesta amb Catalunya dóna rèdits electorals", apunta Duran, per acabar la seva missiva afirmant que només veu "una manera d'avançar, i és superant la ignorància en aquest debat". "I ignorància no és conèixer o no saber les coses: la ignorància que permet aquests rèdits és la que no vol conèixer o saber aquestes coses. A Felipe González i a tots els espanyols els incumbeix posar-hi fi".
Unió Eleccions Catalunya Josep Antoni Duran Lleida Felipe González Independència de Catalunya
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Famosos Pep Guardiola i Cristina Serra caçats a Barcelona amb un element compartit revelador: ¿reconciliació a la vista?
- Troballa arqueològica Un vaixell del XV emergeix entre les obres d’un pàrquing a la Ciutadella
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Ja pots viatjar des de Barcelona fins a la casa del Pare Noel
- Diligències obertes Barcelona aprova la reforma de la Masia del Barça malgrat la investigació de la Fiscalia
- Premis literaris Òmnium i Abacus pugen a 75.000 euros el Premi Sant Jordi i el converteixen en el més ben dotat de les lletres catalanes
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Polèmica en l’enterrament del Pontífex Un cardenal acusat d’encobrir delictes de pederàstia participarà en el ritu del tancament del taüt del Papa