TV3 ofereix entrevistar aquest diumenge tots els candidats que no aniran a la Meridiana
La fórmula per compensar la cobertura de la concentració de la Via Lliure en resposta a la decisió de la Junta Electoral Central encara no té consens

DIADA 2015. Participants en la Via Lliure. /
La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha proposat entrevistar aquest diumenge els candidats a les eleccions al Parlament de Catalunya que no s'han sumat a la manifestació de la Meridiana, per satisfer la decisió de la Junta Electoral Central que es compensi la cobertura que es donarà avui a la Via Lliure. La direcció de la CCMA es planteja emetre simultàniament les entrevistes per TV3 i Catalunya Ràdio durant el mateix horari que avui cobrirà la retransmissió de la convocatòria independentista, com exigeix la JEC.
En resposta a recursos interposats pel PP i el PSC, la junta no veta la cobertura informativa de TV3, però sí l'obliga a dedicar-los un temps de programació "en dia festiu i en la mateixa franja horària que la retransmissió en directe (la Via Lliure) i amb la mateixa durada".
Segons la JEC, la programació prevista "afavoreix notablement" les candidatures que participen en la concentració (Junts pel Sí i les CUP) "en perjudici d'aquestes altres candidatures que mantenen posicions diferents".
Per part del PSC, no s'ha acceptat que sigui la CCMA qui interpreti "en solitari" quin ha de ser el compliment de la providència de la Junta Electoral Central, i ha reclamat una reunió amb les candidatures afectades per consensuar la manera d'interpretar la decisió.
Catalunya Ràdio tenia previst combinar avui la retransmissió de la Via Lliure amb entrevistes als candidats que no hi participaven, però aquesta cobertura ha quedat en suspens per la disposició de la JEC que afecta la programació prevista per TV3.
Per la seva banda, el candidat de Catalunya Sí que es Pot, Lluís Rabell, ha lamentat que la negativa de CiU i ERC a aprovar una llei electoral que establís una junta electoral catalana hagi portat a aquest situació "desagradable".
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Avís de «perill» El Meteocat preveu una tarda de dissabte d’intenses pluges a Catalunya
- Adéu a la jubilació als 67 anys: aquest 2025 la Seguretat Social puja l'edat per a aquests treballadors
- Conflicte laboral PortAventura suspèn la venda d’entrades per a aquest dissabte per la vaga de treballadors
- Guia completa Sant Jordi 2025 a Tarragona: parades de llibres i roses a la Rambla Nova, signatures d'autors i propostes
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen