Arrimadas, als sobiranistes: "No tenen majoria ni per canviar l'Estatut"
Inés Arrimadas ha exhibit aquest dilluns la seva oposició a la declaració rupturista de Junts pel Sí i la CUP recordant als independentistes que "no tenen majoria suficient per reformar l'Estatut" (es requereixen 90 escons i en sumen 72) i, no obstant, es volen embarcar en un procés que pot "tirar per terra" tot el que els catalans han aconseguit en les últimes dècades. La líder de Ciutadans al Parlament ha acusat, a més, els sobiranistes d'"incomplir les seves pròpies regles". I ho ha fet recuperant algunes declaracions d'Artur Mas i d'Antonio Baños en les quals el primer considerava la secessió com una cosa passada de moda i el segon afirmava després del 27-S que no es podia proclamar una declaració unilateral d'independència (DUI) perquè havien perdut el "plebiscit".
Arimadas ha insistit que la travessia que volen emprendre Junts pel Sí i la CUP implicaria "sortir de la Unió Europea" i "posar en perill l'autogovern" just quan els catalans estan vivint el moment de més llibertats i possibilitats de progrés de la història. La dirigent del partit taronja ha defensat el paper de Catalunya per reformar l'Estat espanyol, no pas per trencar-lo, i ha aprofitat per fer campanya electoral de cara a les generals del 20-D apuntant al seu partit com a garant d'aquests canvis.
LA CORRUPCIÓ
Notícies relacionades"Jo també em vull independitzar de la corrupció, però de la d'aquí i de la d'allà", ha proclamat. Una frase que li ha servit per furgar en els escàndols que arrossega CDC, a qui ha acusat de "desafiar la democràcia" amb un procés amb el qual els convergents busquen, més que la independència, "no haver de retre comptes davant la justícia".
Sobre la proposta alternativa de Catalunya Sí que es Pot, que planteja un referèndum pactat amb l'Estat, Arrimadas ha anunciat el vot en contra dels 25 diputats de Ciutadans, perquè al seu parer també és inconstitucional. En la seva opinió, aquesta proposta és contrària a l'article primer de la Carta Magna, que estableix que la sobirania resideix en el conjunt dels espanyols. És més, fins i tot ha preguntat als dirigents de l'esquerra alternativa si estarien disposats a permetre un referèndum a l'Hospitalet de Llobregat si aquesta localitat reclamés independitzar-se d'Espanya i de Catalunya.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Investigació científica La Generalitat assumeix l’administració de Cellex i Mir Puig
- Adéu a la jubilació als 67 anys: aquest 2025 la Seguretat Social puja l'edat per a aquests treballadors
- Conflicte laboral PortAventura suspèn la venda d’entrades per a aquest dissabte per la vaga de treballadors
- Guia completa Sant Jordi 2025 a Tarragona: parades de llibres i roses a la Rambla Nova, signatures d'autors i propostes
- Fenomen social «ChatGPT és el meu amic i el meu terapeuta»: cada vegada més usuaris troben en la IA un «refugi emocional»
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA