El tour metropolità d'ERC
Gabriel Rufián i Joan Tardà recorren l'àrea de Barcelona a la recerca del vot menys sobiranista
La debilitat tàctica de la llista de Junts pel Sí s'ha convertit en el motor de la candidatura d'ERC per a les eleccions generals. Els modestos resultats obtinguts per la coalició de CDC, Esquerra i les entitats sobiranistes a l'àrea metropolitana el 27-S, que és tant com dir que l'independentisme no ha calat en aquesta zona tan densament poblada, han motivat que els republicans intentin passar a l'atac. En aquesta línia cal entendre l'elecció del 'ticket' electoral, format per un jove número 1 castellanoparlant, sense militància en el partit, Gabriel Rufián, i un vell conegut --i molt estimat per les bases-- Joan Tardà.
Sota aquesta premissa cal entendre el que a ERC han batejat com el #RTmetropolitantour, la gira que Rufián i Tardà (la 'R' i la 'T') estan portant a terme aquests dies de precampanya per diverses localitats i barris de la conurbació barcelonina, en principi poc proclius als cants de sirena del secessionisme. La missió dels dos candidats és que Esquerra sigui vista en aquestes zones com un agent polític per a l'equitat social i que aquesta és més probable que vingui de la mà d'un Estat català que de la reforma de l'actual espanyol.
La gira va començar el 17 de novembre al barri de la Salut de Badalona i s'acabarà el 28 de novembre a Santa Coloma de Gramenet, d'on és originari Rufián. Entremig, el 'ticket' republicà haurà 'actuat' a Esplugues, el Prat, Mollet, Barberà, Montcada, Mataró i dues vegades a Barcelona (a la Verneda i a la Prosperitat).
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Tecnologia La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Amnistiada pel sultanat "Tenia 18 anys i vaig deixar seduir-me pels diners fàcils"
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
- Mobilitat Renfe aparta dos treballadors acusats de sabotatge durant la vaga de Rodalies a Catalunya
- Tossa de Mar, protagonista d’un reality xinès amb milions d’espectadors
- ACTUALITAT BLAUGRANA La Lliga sacseja el Barça per les llotges VIP: «No té ‘fair play’ per inscriure Dani Olmo i Pau Víctor»
- Frau a Hisenda Ancelotti afirma que el Reial Madrid li va suggerir crear societats per cobrar drets d’imatge: «Mai em vaig adonar que alguna cosa no era correcta»
- Automoció Seat nomenarà ben aviat el substitut de Wayne Griffiths i Markus Haupt és el millor posicionat