DIJOUS, 10 DE DESEMBRE

Rajoy atrapa Iglesias, i Garzón s'embala, a les xarxes socials

Pedro Sánchez consolida la tercera posició del rànquing de popularitat i trepitja els talons al líder de Podem en la pugna de l'esquerra

2
Es llegeix en minuts
Saül Gordillo
Saül Gordillo

Periodista

ver +

Després del seu pas per Barcelona i explicitar el seu compromís amb el referèndum català, Pablo Iglesias ha tornat a cedir la primera posició de la popularitat a les xarxes socials al candidat a la reelecció, Mariano Rajoy, del PP. El president del Govern torna a encapçalar el rànquing de 'més popular' en la cibercampanya amb 20.000 impactes més que Pablo Iglesias, que ha durat 24 hores en el número u gràcies al ressò del seu triomf en el debat electoral de dilluns a La Sexta i Antena 3.

Pedro Sánchez (PSOE) s'ha distanciat definitivament d'Albert Rivera (Ciutadans) fins al punt de trepitjar-li els talons al líder de Podem, segons el projecte Eleccions 20D de Websays i Sibilare. Al marge dels quatre candidats més mediàtics d'aquesta campanya electoral, figuren dos líders d'àmbit estatal molt destacats: Alberto Garzón (Unitat Popular-Esquerra Unida) i Andrés Herzog (UPD). Garzón disfruta, tres dies després, de l'impacte del seu tuit la nit de dilluns per denunciar la seva exclusió del debat televisiu. No obstant, el tuit que més ressò està tenint les últimes hores és del de Podem amb aquest vídeo a favor del canvi: 

Els tuits irònics, com aquest sobre un discurs de campanya de Rajoy, fan fortuna per les xarxes, acumulant mencions i 'cors':

Garzón és el cinquè polític que més popularitat llueix a les xarxes, i la seva presència en el debat de Televisió Espanyola de dimecres li ha donat un nou impuls en la cibercampanya sumat al tuit que va llançar per 'trolejar' el debat a quatre de dilluns:

Gabriel Rufián (ERC) i Francesc Homs (DiL) són el sisè i vuitè candidats més populars a Twitter Facebook, seguits per Santiago Abascal, de Vox. Els nacionalistes bascos Onintza Enbeita (EH-Bildu) i Aitor Esteban (PNB) apareixen al final del rànquing, amb Josep Antoni Duran Lleida (Unió). 

Notícies relacionades

PP i Podem mantenen una dura pugna a les xarxes, i en les últimes hores el socialista Pedro Sánchez ha aconseguit la segona posició en el càlcul d'impactes de missatges llançats (influència). La tensió entre PSOE i Podem li dóna a la cibercampanya un interès afegit. 

Les paraules 'vot' i 'votar' figuren al núvol de la conversa virtual, i temes com 'corrupció' i 'ocupació' superen la sempre present 'Catalunya' en aquesta campanya electoral. Rajoy segueix sent el 'més polèmic', ja que moltes mencions no sempre són sinònim de bona reputació.