DIVENDRES, 11 DE DESEMBRE

Rivera desbanca Rajoy com a candidat més polèmic a les xarxes

El debat de dilluns i la patinada sobre la violència de gènere del seu número 3 passen factura al líder de Ciutadans

Sánchez supera Iglesias per un ajustat marge de 2.000 impactes positius durant les últimes hores

2
Es llegeix en minuts
Saül Gordillo
Saül Gordillo

Periodista

ver +

Males notícies per als partits emergents en la campanya electoral a les xarxes socials. L'aspirant a la presidència Pedro Sánchez (PSOE) ha superat en les últimes hores Pablo Iglesias en el nombre d'impactes a internet, i Albert Rivera (C's) ha desbancat Mariano Rajoy (PP) en el gens positiu rànquing del candidat 'més polèmic', amb més de 100.000 referències negatives a Twitter Facebook durant aquest divendres, segons el còmput del projecte Eleccions 20D de les empreses Websays Sibilare.  

Després del discret paper en el debat televisiu de dilluns i les polèmiques declaracions sobre la violència de gènere d'una de les candidates de Ciutadans, Albert Rivera pateix una caiguda en la notorietat i influència en la cibercampanya. Per primera vegada des de l'inici de la campanya, Rajoy ja no figura com el candidat 'més polèmic' a les xarxes. Rivera és aquest divendres l'aspirant que més impactes negatius acumula a Twitter i Facebook, i és incapaç d'escalar posicions en el rànquing de més popularitat, on és el quart.

RAJOY, A LA MILLOR POSICIÓ

La novetat en el còmput de mencions i referències positives és que el socialista Sánchez s'ha espavilat a les xarxes i se situa al davant, amb 2.000 impactes de diferència, del podemita Iglesias. El panorama a la trinxera 2.0 d'aquesta primera setmana de campanya electoral no podia ser millor per al candidat a la reelecció. Rajoy ja no és el dard de totes les crítiques i, a més, conserva la primera posició del rànquing dels més populars.

No obstant, el PP figura en cinquena posició de 'més influents', un rànquing que domina des del primer dia Podem i el seu candidat Iglesias. El més curiós és que Alberto Garzón (Unitat Popular-IU) és el quart entre els influents, gràcies al ressò que encara acumula el seu tuit irònic sobre la seva exclusió del debat a quatre de dilluns a La Sexta i Antena 3. Amb més de 40.000 impactes, el tuit irònic acumula una llarga cua de simpatia i solidaritat a les xarxes.

INFLUÈNCIA DIGITAL

Notícies relacionades

L'algoritme de Klout analitza els seguidors dels partits a les diferents xarxes socials, l'impacte dels seus missatges, així com la interacció amb la seva audiència. Serveix per valorar el que es denomina 'influència social' a les xarxes, i en aquesta cibercampanya dóna informació interessant: el PP va primer, seguit del PSOE, Ciutadans, Unitat Popular-IU, UPD, Podem i Vox. En clau catalana, ERC supera Democràcia i Llibertat (DL) i Unió. Entre els bascos, EH-Bildu supera lleugerament el PNB.

El rànquing dels 'temes més candents' en les últimes hores confirma que la patinada de la candidata número 3 de Ciutadans per Madrid, Marta Rivera de la Cruz, ha tingut un gran impacte, ja que 'igualtat de gènere' s'ha posat en primera posició, davant de 'corrupció', 'economia' i la sempre present 'Catalunya'.