¿Reunió o assemblea?
La trobada entre els equips negociadors de PSOE, Podem, Compromís i IU aglutinarà 23 representants d'aquests quatre partits

/
La reunió que tenen previst celebrar aquesta tarda PSOE, Podem, Compromís i Izquierda Unida-Unitat Popular semblarà més aviat una assemblea davant l'elevat nombre de participants que s'hi han 'apuntat'. En total, 23 representants d'aquests quatre partits polítics s'asseuran a la taula per intentar explorar les possibilitats d'un govern d'esquerres encapçalat pel candidat socialista, Pedro Sánchez.
La trobada, impulsada pel portaveu d'IU al Congrés, Alberto Garzón, tindrà lloc a partir de les 16.30 hores al Congrés dels Diputats. "Estem convençuts que és un pas imprescindible per explorar les possibilitats d'arribar a un acord que vagi en benefici de les classes populars i del nostre país", ha assegurat Garzón en una missiva que ha dirigit aquest mateix dilluns a Sánchez, Pablo Iglesias i Joan Baldoví.
El desig de Garzón era que anessin a la reunió els líders de cada partit, però finalment només hi haurà dos dirigents: ell i Baldoví. Les delegacions dels dos partits seran les menys nombroses: Compromís estarà representada per cinc dels seus membres i IU, per quatre. En canvi, els socialistes hi aniran amb un equip de sis persones i Podem, amb vuit, serà el grup més nombrós.
ELS INTEGRANTS DELS EQUIPS
Per part del PSOE, el portaveu, Antonio Hernando, encapçalarà la delegació i l'acompanyaran Jordi Sevilla, Rodolfo Ares, José Enrique Serrano, Meritxell Batet i María Luisa Carcedo. L'equip negociador de Podem també estarà liderat pel seu portaveu, Íñigo Errejón, i l'acompanyaran Irene Montero, Rafael Mayoral, Carolina Bescansa, Xavier Domènech, Alexandra Fernández, Yolanda Díaz i Nacho Álvarez.
Per part de Compromís, han confirmat la seva assistència a la trobada, a més de Baldoví, la també diputada Marta Sorlí, Josep Ruiz, Pasqual Molla i Toni Planells.
Izquierda Unida enviarà a la reunió les mateixes persones que han participat en la resta de reunions. A més de Garzón, hi aniran Sol Sánchez, Isabel Elbal, Adolfo Barrena i José Luis Centella.
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- El Papa va oferir "asil" a Assange al Vaticà, segons la seva dona
- Protesta L’acta del partit recull el llançament d’un objecte de Rüdiger a l’àrbitre
- Creu de Sant Jordi 2019 Mor Montserrat Úbeda, referent de la catalanitat i ànima d’Ona Llibres
- Mil anys d’aniversari Montserrat rep amb devoció la sortida de la Moreneta per primera vegada en aquest mil·lenni
- «UNA NIT PERFECTA» Flick, l’amo de les finals, despulla el Madrid (capítol III)
- Futbol Un Barça feliç es classifica per a la seva cinquena final de la Champions consecutiva (1-4)
- La caixa de ressonància ¿Un concert pot competir amb un Barça-Madrid?
- Jordi Herreruela: «A Barcelona fa falta un escenari de 60.000 o 80.000 espectadors dissenyat per a la música»
- Loteries Números premiats a la Grossa de Sant Jordi 2025: primer, segon i tercer premi