Morenés planta el Congrés i l'oposició estudia denunciar-lo
El ministre no compareix per informar de l'última reunió a Brussel·les a la comissió de Defensa
El PSOE analitzarà si presentar un "conflicte d'atribució" i C's es planteja recórrer a la via penal

/
Primera plantada del Govern al Congrés. El ministre de Defensa, Pedro Morenés, no ha comparegut, tal com ja havia avançat l'Executiu, per informar davant la comissió del ram sobre l'última reunió de ministres de l'OTAN de Brussel·les i l'operació naval a l'Egeu contra les màfies que trafiquen amb els refugiats.
Tal com va informar la vicepresidenta, Soraya Saénz de Santamaría, i el secretari d'Estat amb les Corts, José Luis Ayllón, el Govern considera que el fet d'estar en funcions i no haver sigut elegit per la Cambra que va emanar de les eleccions del 20 de desembre li impedeix sotmetre's al control polític del Parlament. El president del Congrés, Patxi López, i l'oposició difereixen d'aquesta tesi i per això van sol·licitar la compareixença de Morenés i celebrar un ple amb control al Govern.
Aquest dijous, tant el PSOE com Ciutadans, al comprovar que el ministre s'absentava, han avisat que estudiaran si emprenen mesures legals, fins i tot per la via penal. Així, el portaveu socialista de Defensa, Germán Rodríguez, ha anunciat que el seu grup sol·licitarà que s'aixequi acta de la incompareixença del ministre, que es porti a la Mesa del Congrés i que s'estudiï "la possibilitat d'interposar un conflicte d'atribucions perquè el Govern hagi de respondre davant la Cambra com preveu la Constitució".
ELS DRETS I OBLIGACIONS
Notícies relacionadesMés dur s'ha mostrat el seu homòleg de Ciutadans, Miguel Gutiérrez, que ha assegurat que el seu partit recolzarà recórrer al Tribunal Constitucional i, fins i tot, "anar més enllà" amb "denúncies concretes d'actors concrets que estan incomplint els seus drets i obligacions", si bé no ha donat més detalls. Preguntat si això significa si estan disposats a recórrer, fins i tot, a la via penal, ha respost: "És la via que ens han deixat".
El dirigent de Ciutadans ha afirmat que estudiaran una possible demanda al ministre de Defensa amb "tota l'assessoria jurídica de la Cambra" perquè, al seu parer, és "gravíssim no comparèixer davant les peticions dels grups i declarar-se en rebel·lia".
- Amb Paula Navarro Per què Jonathan Andic, hereu de Mango, ha suspès sobtadament el seu casament
- Tribunals Piqué reconeix davant la jutgessa entre llàgrimes que va recórrer a Rubiales per cobrar la comissió d'Aràbia Saudita per la Supercopa
- Natura L'espectacular poble de conte a només 30 minuts de Vic
- El cas de Ter Stegen
- Efemèride "La vam construir des de zero"
- Ciclisme Una Volta amb Pradell per als homes i Pal per a les dones
- BÀSQUET Punter dona vida al Barça en un triomf crucial (87-80) sobre el Partizan
- GABRIELA STOCKLER: "No saps el que passarà, és la part bonica de la distància"
- Una prova emblemàtica Les dones planten cara a la marató
- El Carrer Nou Cercas, Gonzalo Suárez i Mario