PREGUNTES AL PRESIDENT DE LA GENERALITAT
Jordi Évole, a Carles Puigdemont: "¿Ha desconnectat d'una part dels catalans?"
Ana Pastor, Xavier Sardà, Jordi Évole, Sílvia Cóppulo i Risto Mejide. Cinc articulistes de la contraportada d'EL PERIÓDICO, amb el mòbil a la mà, han gravat en vídeo una pregunta molt directa per a l'entrevista de Carles Puigdemont.
Jordi Évole: «Vostè ha iniciat com a president de la Generalitat el camí de la desconnexió, quan el 27-S més de la meitat dels catalans no van optar per la desconnexió. ¿Està desconnectant d’una part de la població catalana abans que desconnectar d’Espanya?».
Carles Puigdemont: Un matís: jo no he iniciat aquest procés. Aquest procés el va iniciar la gent, i no ara, sinó fa uns quants anys. Amb la sentència contra l’Estatut, Espanya va començar a desconnectar de Catalunya abans que Catalunya ho fes d’Espanya. El Govern ho és de tots els catalans, pensin el que pensin. Afavoreix tant els del sí com els del no la defensa dels drets i serveis bàsics. Quan diem que no disposem de les eines adequades per tenir un millor Estat del benestar, sabem que els seus beneficiaris seran tant els partidaris de la independència com els contraris. Aquest projecte l’inicia la gent, s’acredita a les urnes i acabarà a les urnes. Als servidors ens toca posar-nos a disposició de la gent i del Parlament, que és el que em va escollir a mi com a president, i presentar uns resultats que, torno a insistir, seran validats o no a les urnes a través de pantalles democràtiques.
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- MONEDES DIGITALS El robatori de criptomonedes més gran de la història: uns ‘hackers’ s’emporten 1.500 milions de dòlars del gegant Bybit
- Relacions Govern-ERC Illa i Junqueras es reuneixen per primera vegada i donen aire a la legislatura a Catalunya
- Alto el foc a Gaza Hamàs completa l’alliberament dels ostatges israelians vius de la primera fase de la treva
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»