SEGONS 'ELDIARIO.ES'
Fernández Díaz nomena Francisco Marhuenda comissari honorari de la Policia
Un tribunal acaba de ratificar una condemna al director de 'La Razón' per intromissió en l'honor de l'excap de Policia de Catalunya

El ministre de l'Interior en funcions, Jorge Fernández Díaz, ha nomenat comissari honorari de la Policia Nacional el director de 'La Razón', Francisco Marhuenda, segons publica aquest dimecres 'Eldiario.es'. El reconeixement es produeix quan el Govern fa gairebé quatre mesos que està en funcions i ja es parla de noves eleccions al juny, recalca la publicació.
"La distinció de membre honorari de la Policia Nacional es podrà atorgar a aquelles persones que, no havent pertangut al citat Cos, s'hagin distingit pels mereixements contrets en virtut de la tasca realitzada a favor d'aquest", diu la llei orgànica 9/2015 del Règim Personal de la Policia Nacional. L'expedient que recull els mèrits perquè algú rebi aquesta distinció és intern, i per això els èxits de Marhuenda per rebre la distinció no s'han fet públics.
INTROMISSIÓ EN L'HONOR
Notícies relacionades'Eldiario.es' també recorda que la setmana passada l'Audiència de Barcelona va ratificar, en segona instància, la condemna a Marhuenda per intromissió en l'honor d'un comissari de la Policia Nacional, ja retirat, Narciso Ortega, a qui 'La Razón' va acusar d'haver intervingut per arxivar una investigació contra l'agència de detectius Método 3 quan era cap superior de la Policia a Catalunya.
La mateixa informació recorda la vella amistat entre el ministre i el periodista. "Tots dos procedeixen del PP català, van treballar junts a Génova i pertanyen al cercle íntim de Mariano Rajoy, del qual Marhuenda va ser cap de gabinet en l'etapa de ministre d'Administracions Públiques i director general de Relacions amb les Corts quan l'avui president en funcions va exercir com a ministre de Presidència".
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- Millorar la mobilitat La primera rampa mecànica per a vianants de Barcelona començarà a construir-se a l’octubre a Montbau
- Gestió dels residus Els incendis de bateries de patinets en plantes de reciclatge inquieten l’AMB
- CRIM DE SA POBLA (MALLORCA) Va matar a cops de martell el seu germà i està en llibertat: «Feia 25 anys que robava i assetjava la meva mare per pagar les seves addiccions»
- Reduir la jornada concita més suport que tributar per l‘SMI
- Enquesta Política d’Espanya del GESOP El 81% dels espanyols volen un pacte del PSOE i el PP en finançament autonòmic
- La meitat dels enquestats recolzen el model de Muface
- Carrera popular a peu o amb bicicleta Manresa camina pel seu canal del segle XIV
- Ganga Dolça Una porció de ‘cheesecake’ a 99 cèntims