Resum de la legislatura més curta
Les eleccions del 20-D van acabar amb el bipartidisme i van situar Podem i Ciutadans en el tauler polític
Animació del procés entre les eleccions del 20 de desembre i l’anunci de les noves eleccions previstes per al 26 de juny. /
Les eleccions generals del 20 de desembre passat van acabar amb el bipartidisme dominant de PP i PSOE al convertir Podem i Ciutadans en forces rellevants en el tauler polític. Mariano Rajoy va guanyar els comicis, però va decidir inhibir-se i deixar a un altre candidat la iniciativa de formar govern. Pedro Sánchez va intentar ser president i va fracassar.
Ara, el 26-J es planteja com una mena de segona volta en què l'abstenció amenaça de castigar més el flanc esquerre a pesar que els escàndols de corrupció (Imelsa, Gürtel, papers de Panamà) segueixen desgastant el PP.
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Famosos Pep Guardiola i Cristina Serra caçats a Barcelona amb un element compartit revelador: ¿reconciliació a la vista?
- SALUT Un bacteri, possible causa de l’augment del càncer colorectal
- En delictes de furts lleus El fiscal superior de Catalunya planteja recuperar l’arrest de 30 dies per multireincidència