Rivera crida els partits a pactar un estalvi de 45 milions en la campanya

El líder de Ciutadans proposa una reunió amb la resta de forces aquesta mateixa setmana

 

  / JUAN MANUEL PRATS

1
Es llegeix en minuts

El president de CiutadansAlbert Rivera, ha fet aquest dilluns una crida als partits polítics per reunir-se i pactar aquesta setmana una reducció del cost de la pròxima campanya electoral, que pugui estalviar a les arques públiques 45 milions d'euros, limitant a la meitat la despesa.

En declaracions en la recepció pel Dia de la Comunitat de Madrid, Rivera ha insistit en mesures com unificar l'enviament de propaganda electoral, el 'mailing', dins d'una proposta àmplia "per a la qual Ciutadans encara no té resposta", ha dit.

Així mateix, ha reclamat que, a canvi, es multipliquin els debats electorals i les entrevistes en mitjans de comunicació i que s'imposi el 'fair play'. "Una cosa és l'austeritat i una altra que no hi hagi campanya i democràcia", ha afirmat.

SENSE VETOS

D'altra banda, Rivera s'ha desmarcat del 'no' de Pedro Sánchez al PPPedro SánchezPP sigui quin sigui el resultat en les eleccions del 26-J, segons publica 'El País'. "Em sembla que primer ha de començar la campanya, que és demà passat justament, i després parlar de propostes i solucions. Si comencem posant-nos tots els vetos, el qui sí i el qui no... No ho veig així. Estic convençut que Espanya necessita acord, canvis i regeneració", ha subratllat.

Notícies relacionades

No obstant, el mateix Rivera ja ha posat un veto a sobre la taula: el de Mariano Rajoy, no pas el PP, com a possible nou president del Govern. Preguntat explícitament per això, aquest dilluns, el líder de Ciutadans ha esquivat la qüestió. "Aquestes preguntes no toquen ara", ha afirmat, al mateix temps que ha recalcat que, "en tot cas", el que és necessari és que hi hagi "regeneració" per poder aconseguir "estabilitat".

"No serveix enrocar-se en posicions absolutes o maximalistes. Si no hi ha un acord no hi ha canvi", ha afegit. Per aquest motiu, ha defensat la necessitat que sigui una campanya basada en la recerca de solucions i no en l''i tu més'.