Puigdemont afirma que Catalunya serà Estat "lin agradi o no a Espanya"
El president Carles Puigdemont afirma en una entrevista publicada ahir pel rotatiu francès Le Figaro que el procés sobiranista iniciat el 2012 a Catalunya «finalitzarà amb un Estat català independent dins de la Unió Europea, agradi o no agradi a Espanya». Segons Puigdemont, hi ha «dos projectes realistes a sobre de la taula: la independència i mantenir l’statu quo actual. La resta» és a dir, l’opció d’un referèndum, és per al president «una especulació sobre una proposta que ningú ha formulat».
Amb tot, el cap de l’Executiu català exhorta una altra vegada al Govern espanyol –se suposa que al que surti de les urnes el 26-J pròxim– a asseure’s a la taula per negociar. «Posem-nos d’acord a convocar un referèndum i Espanya podrà comptar amb els independentistes per contribuir a la governabilitat». És a dir, la mateixa oferta que se li va fer, per part d’ERC i CDC, a Pedro Sánchez quan aquest negociava la seva fallida investidura.
No va ser l’única entrevista amb el president de la Generalitat que es va publicar ahir. El setmanari nord-americà Newsweek en va publicar una altra a partir d’una trobada que va tenir lloc a Londres la setmana passada, quan Puigdemont va visitar la capital britànica. En aquesta ocasió, el president posa l’accent en el fet que «la política catalana es va emancipar de l’espanyola el 27-S passat» i que, des d’aquella data, els catalans han actuat «amb una mentalitat de sobirania política».
- Tall del subministrament elèctric Apagada generalitzada a Espanya: ¿què ha passat amb la llum?
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- La Feria de Abril torna a ser gratis
- Xarxa elèctrica ¿Què és el zero energètic, la principal hipòtesi de l'apagada generalitzada?
- «UNA NIT PERFECTA» Flick, l’amo de les finals, despulla el Madrid (capítol III)
- Gran apagada El Govern insta a limitar la mobilitat i a reservar la bateria dels telèfons mòbils
- Dijous 8 de maig Antoni Abad serà el pròxim protagonista de l'#afterwork d'El Periódico
- Xarxa elèctrica Les causes de l'apagada massiva a Espanya i Portugal
- Apagada general a Espanya Les escoles seguiran obertes fins que les famílies arribin per recollir els seus fills
- Tall elèctric massiu Red Eléctrica calcula que necessitarà entre 6 i 10 hores per recuperar tot el subministrament elèctric després de l'apagada