TORNADA A LES URNES

Units Podem escull un cor com a símbol contra la campanya de la por

Pablo Iglesias només estarà en vuit actes i en compartirà cinc amb Alberto Garzón

Ada Colau i Mònica Oltra tindran papers protagonistes en la gira del 26-J

jjubierre34121389 madrid 02 06 2016 pablo iglesias i igo errej n 160602132517 / JOSE LUIS ROCA

jjubierre34121389 madrid  02 06 2016  pablo iglesias  i igo errej n 160602132517
undefined34121305 madrid  02 06 2016  pablo iglesias  i igo errej n 160602131243

/

1
Es llegeix en minuts
Iolanda Mármol
Iolanda Mármol

Periodista

ver +

Units Podem dicotomitza la campanya i apel·la a les emocions per confrontar-se amb els missatges de por als "radicals" que llancen des de les files del PP, Ciutadans i el PSOE. Amb l'eslògan "El somriure d'un país", els equips de Pablo Iglesias i Alberto Garzón aposten per transmetre optimisme i il·lusió, sentiments que volen irradiar amb un logotip en forma de cor, dibuixat amb els colors identitaris de totes les confluències. El director de l'estratègia, Íñigo Errejón ha subratllat la importància de traslladar emoció en unes eleccions en què, saben, són l'única novetat. " Davant els que s'enfronten als espanyols desitjant que s'enfadin o tinguin por, plantegem una campanya patriòtica", ha explicat durant la presentació de la campanya. 

Notícies relacionades

Serà una gira amb menys exposició d'Iglesias, que limitarà la seva presència a vuit actes, i que compartirà escenari en cinc ocasions amb el coordinador federal d'IU. Errejón, que farà una caravana en paral·lel, coincidirà en algunes ciutats clau amb el líder de Podem. Les cites més destacades estan emplaçades a l'arc mediterrani i a Madrid, on està programat el tancament de campanya. A la capital, la coalició espera comptar amb la presència també de l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i la vicepresidenta de la Comunitat Valenciana, Mònica Oltra.

Units Podem vol posar èmfasi especialment en Catalunya, València i Illes Balears, on espera convertir-se en la primera força política el 26-J. Per a l'aliança, es tracta d'una decisió estratègica, amb què volen posar en relleu el contrast entre el model defensat pel PP en aquests territoris i el projecte de canvi que plantegen. "El Mediterrani és una qüestió estratègica. Va representar per al PP un model de desenvolupament basat en 'pelotazos' urbanístics, i ara és un dels motors polítics del canvi", ha assenyalat Iglesias.