Polèmica per un gest de Pedro Sánchez en campanya
Un vídeo del candidat socialista en què es renta les mans després de saludar una família negra es converteix en viral
El líder del PSOE contesta amb "indignació" les acusacions de "racisme", que relaciona amb el PP i Podem
Pedro Sánchez ha reaccionat aquest diumenge amb “indignació” a les acusacions de racisme que s'han fet sobre el candidat socialista en les xarxes socials arran d'un vídeo en aquesta campanya. La breu seqüència mostra el secretari general del PSOE saludant una família negra. Just després, es renta les mans. Les imatges s'han fet virals i han sigut difoses, per exemple, pel mateix PP de Madrid. Fins i tot la presidenta d'aquesta comunitat, Cristina Cifuentes, s'ha fet ressò de la polèmica. “¡Quin horror!”, ha dit a través del seu compte a Twitter.
La controvèrsia s'ha gestat poc abans que el PSOE celebrés un dels actes més importants d'aquesta campanya, a Saragossa, on Sánchez ha intervingut amb els membres del seu “equip del canvi”, el grup d'experts cridats a ocupar responsabilitats en un hipotètic Govern socialista.
El candidat ha contestat just després que acabés el míting. “Al sortir de l'acte que he compartit a Saragossa amb tot l'equip d'experts i expertes del nostre govern del canvi, comprovo amb indignació com a les xarxes socials alguns intenten traslladar la idea de que he tingut un comportament racista. No dono crèdit, quan a més m'explica el meu equip que aquest vídeo s'està viralitzant per part de perfils vinculats al PP i Podem”, ha escrit el líder del PSOE en la seva pàgina de Facebook.
Notícies relacionades“NO TOT S'HI VAL EN POLÍTICA”
“El meu compromís amb la defensa de la igualtat, la tolerància i la diversitat és inqüestionable, ningú pot dir ni insinuar el contrari. Vull utilitzar aquestes línies per expressar que sóc conscient de qui són els que estan intentant degradar la meva imatge, qui són capaços de recórrer a les pitjors insídies per fer-me mal a mi i al partit al qual represento, que és el partit que més ha fet per la igualtat, la no discriminació i el respecte a la diversitat a Espanya. En política, no tot s'hi val. Aquest tipus d'acusacions em donen avui més forces per aconseguir el canvi que sumi drets, llibertats i oportunitats per a totes les persones que habiten el nostre país, sense importar la seva procedència, condició, raça o religió. Com deia Fernando de los Ríos, fem junts la revolució pendent al nostre país, que no és cap altra que la revolució del respecte”, conclou Sánchez.
- A JAÉN El poble més pobre d’Espanya no és tan pobre: «Aquí hi ha diners, però molts no es declaren»
- Una au intimidadora El veí de Sants que no pot sortir al terrat de Sant Jordi a Sant Joan per l’amenaça d’una gavina
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Procediment penal obert Investigats per «administració deslleial» els marmessors de la fortuna de Pere Mir, entre ells l’oncòleg Josep Tabernero
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Això és del que t’has d’acomiadar als 60 si vols ser més feliç
- "No vull que em facin una carrera fàcil"
- Pogacar se cita avui amb Evenepoel en la clàssica de la cervesa
- ‘Tot el camp és un clam...’