Podem apel·la al vot útil davant la indefinició de Sánchez
Els morats fan una crida als simpatitzants socialistes a blindar a les urnes la sortida de Rajoy de la Moncloa

undefined34340580 leader of left wing party podemos and party candid160618190453 /
Expliquen els dirigents en Podem que en les eleccions catalanes, el 27-S, van perdre perquè no tenien resposta a la pregunta tòtem que va marcar tota la campanya. “Ens preguntaven ‘independència, ¿sí o no? I com que no teníem un sí o un no va ser un desastre”, insisteixen. Aquella nit fatídica de setembre la cúpula va prendre una decisió. No entrarien en el procés electoral de les generals sense resposta a la qüestió nuclear i bolcarien tots els seus esforços a ser ells els que marquessin la narrativa en l'agenda. A aquest dilema de pregunta sense resposta, indiquen, s'enfronta en aquesta ocasió Pedro Sánchez, que afronta la contesa sense definir la seva política de pactes després de les eleccions, malgrat que la tornada a les urnes s'assenta, justament, sobre quins acords seran possibles.
Com que els morats ja van estar en aquell incòmode lloc, surten amb la mateixa estratègia que van aprendre de Junts Pel Sí: situar constantment el PSOE en la disjuntiva per evidenciar davant el seu electorat potencial que votar Sánchez és “com llançar una moneda a l'aire, perquè no saps cap a quin costat caurà, si del canvi o l'immobilisme”. Davant d'aquest escenari, apel·len al vot útil. Repeteixen que l'única manera de blindar un govern de progrés és votar morat.
Notícies relacionadesEls experts en comunicació política tenen clarament identificat que aquestes apel·lacions al vot útil només funcionen en la recta final de campanya, quan ja s'ha instal·lat un clima sobre quin serà el resultat electoral. També assenyalen que aquesta interpel·lació resulta potencialment valuosa quan existeix un ampli espectre d'indecisos, com és aquest cas, en què ronden el 30%. La diferència s'estableix a fer una crida amb càrrega de verí cap a altres formacions o des d'una posició menys bel·ligerant. A Podem observen com Mariano Rajoy va dir aquest dissabte “incompetents” als dirigents socialistes per demanar vot de PSOE i Ciutadans, però descarten utilitzar aquest to. Tota menció als socialistes és prudent. Admeten que els necessitaran per a un govern que volen construir ràpid i, a més, no volen ferir els simpatitzants històrics del PSOE, ja que aspiren a persuadir-los.
Una altra de les lliçons apreses per Podem -en dos anys i mig de vida han afrontat sis campanyes- és que omplir mítings amb milers de simpatitzants no té una traducció directa en vots. A Andalusia, recorden, van desbordar l'enclavament emblemàtic del socialisme, a Dos Hermanas, i no obstant es van quedar molt lluny de complir expectatives en les eleccions autonòmiques. En aquesta ocasió, han elegit actes menys multitudinaris i més presència a la televisió per intentar arribar a aquells que mai anirien a un míting. La pròxima cita, en el debat electoral a set, aquest dilluns a les deu de la nit.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Xavier Amor, secretari de Governs Locals de la Generalitat: "Hem d’ajudar els ajuntaments; no importa el color polític"
- Guerra a Ucraïna Putin declara una «treva» unilateral per la Pasqua fins dilluns a la mitjanit
- Aquest és l’efecte d’esmorzar taronja als nostres ronyons
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- Gentrificació Dos anys convivint amb 35 pisos turístics al ‘Bloc Tarragona’: «És interminable el que patim»
- Adéu a la jubilació als 67 anys: aquest 2025 la Seguretat Social puja l'edat per a aquests treballadors