Iglesias exclouria el referèndum de la negociació per formar Govern
Units Podem portaria la consulta a una taula paral·lela per a aplanar un pacte amb el PSOE

/
Units Podem es fixa com a prioritat tenir forjat un govern de coalició amb el PSOE a l'agost. Per accelerar el procés negociador i evitar dilacions, la coalició que lidera Pablo Iglesias es planteja situar en una taula a part el diàleg sobre el referèndum a Catalunya, conscient que la qüestió catalana és més espinosa i necessitarà ritmes diferents per ser abordada. Fonts del partit lila han avançat aquest dimarts que la intenció és que el debat sobre la consulta, que és la principal divergència que mantenen amb els socialistes, no obstrueixi la construcció del govern.
Si és així, el nou executiu podria posar-se en marxa mentre es continua debatent sobre el dret a decidir. En tot cas, si finalment s'activa aquesta segona taula, no s'arrencaria des de zero. Els líders d'En Comú Podem i del PSC, Xavier Domènech i Miquel Iceta, respectivament, ja es van reunir en diverses ocasions després del 20-D per avançar en la qüestió més espinosa que separa socialistes i morats. Tots dos van qualificar les converses de “fructíferes” i a Podem van albergar aleshores l'esperança que el PSC pogués elaborar alguna nova proposta que permetés desbloquejar aquesta disputa.
Fonts del partit asseguren que aquest plantejament encara no està ratificat perquè han d'esperar els resultats del 26-J i la posició que prengui aleshores Pedro Sánchez, però admeten que és la fórmula que plantegen com a més probable.
Notícies relacionadesPer a Podem això no és una manera d'evitar la qüestió, sinó d'accelerar la construcció d'un govern de progrés per, precisament, poder impulsar el dret a decidir des de la Moncloa.
La informació s'ha donat a conèixer aquest dimarts, el mateix dia que Pablo Iglesias ha intentat cosir les ferides obertes fa una setmana, quan els partits catalans van començar a atacar-lo per explicar en un debat que el referèndum no és cap línia vermella. Assegura que no hi ha cap vacil·lació en la defensa del referèndum i que seguirà reivindicant-lo des d'un compromís ferm, convençut que és la “solució més assenyada” a la qüestió catalana. “Mai renunciarem al referèndum”, ha assenyalat aquest dimarts.
- Novel·la intergeneracional Joël Dicker: «Què fan els pares dels nens que no llegeixen, a més de comprar-los telèfons?»
- A l’eixample Els afectats per la retirada d’un sostre d’amiant valoren acudir al jutjat
- FUTBOL LaLiga elimina el seu comunicat sobre les llotges vip després de les amenaces del Barça
- Cas obert Detingut un metge del CAP Sitges per corrupció de menors
- FC Barcelona L'empresari José Elías explica la seva història d'avals amb el Barça
- Incidència a Rodalies Dues avaries a Fabra i Puig i Sagrera causen retards en totes les línies de Rodalies que travessen Barcelona
- Acusació de corrupció a França Detenen l’alcalde de Lió per una possible malversació de fons públics
- Guerra comercial Brussel·les contraataca Trump amb aranzels a un miler de productes dels EUA per valor de 21.000 milions
- Tribunals La dona que denuncia el jugador de l’Espanyol Álvaro Aguado assegura que la va violar en un lavabo de la discoteca Opium
- Crisi dels aranzels La Xina sosté el pols a Trump i eleva al 84% els seus aranzels als productes dels EUA