El Govern defuig la creació d'una comissió d'investigació sobre el 'Fernandezgate'
La vicepresidenta jutja més "útil" la investigació interna sobre la gravació a Jorge Fernández Díaz que porta a terme el Ministeri de l'Interior

undefined34624200 madrid 08 07 2016 rueda de prensa posterior a la reuni n del160708142648 /
El Govern defuig crear una comissió al Congrés per investigar el 'Fernandezgate' i si hi ha hagut, o no, guerra bruta contra l'independentisme català. La vicepresidenta, Soraya Saénz de Santamaría, ha considerat aquest divendres que és més "útil" per conèixer qui va gravar el ministre al seu despatx, en les converses que va mantenir amb l'excap de l'Oficina Antifrau Daniel de Alfonso, la investigació interna oberta pel mateix ministeri de l'Interior que la creació d'un òrgan fiscalitzador a la Cambra baixa.
A més, la vicepresidenta ha aconsellat al Partit Socialista, formació que, segons ha avançat EL PERIÓDICO, sol·licitarà en el pròxim període de sessions a les Corts la creació d'aquesta comissió, que "reflexioni" i pregunti dins del seu partit als que tracten temes de l'Interior si és el que més convé o la fórmula "més útil" de descobrir "el que es vol saber". Així mateix, ha recordat que de ministres n'hi ha hagut tant del PP com del PSOE.
Notícies relacionadesCuriosament, la número dos de l'Executiu semblava referir-se exclusivament a conèixer qui va gravar Jorge Fernández Díaz al seu despatx ministerial, l'assumpte que sembla que més preocupa el PP. Però el PSOE i altres grups volen que la comissió d'investigació vagi més enllà i descobreixi si va existir l'anomenada operació Catalunya, una trama policial dissenyada per buscar draps bruts dels dirigents independentistes.
Després de la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, la vicepresidenta ha recomanat al Govern que compleixi la sentència del Tribunal Constitucional que desmunta les conegudes com a estructures d'Estat. "La Generalitat no pot crear estructures d'Estat perquè no ho és", ha asseverat. Així mateix ha recomanat a l'Executiu de Carles Puigdemont que primer compleixi amb eficiència les competències de què ja disposa l'Administració catalana abans de pretendre desenvolupar esquemes estatals.
- Sancionada una treballadora per fingir que era muda i cobrar durant 16 anys una pensió
- Sinistre La dona morta al riu Hudson junt amb els seus tres fills és Mercè Camprubí Montal, neta i besneta de presidents del Barça
- Professors de ciències amenacen amb no corregir els exàmens de la Selectivitat si Educació no rectifica la fusió de matèries
- ACTUALITAT BLAUGRANA Laporta i el seu soci moldau activen "una mina d’or"
- Viatge a Itàlia del president Illa lidera un front contra els aranzels de Trump des de la presidència dels Quatre Motors per a Europa