Feijóo guanyaria les eleccions gallegues amb majoria absoluta
El CIS pronostica un empat tècnic entre En Marea i el PSOE i que C's podria quedar-se sense escons
Rajoy sortiria reforçat davant la victòria aclaparadora del seu partit, i Sánchez, debilitat
El Partit Popular de Galícia tornaria a guanyar les eleccions del dia 25 de setembre i amb majoria absoluta, segons l'estudi preelectoral del Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS) difós aquest dijous. El candidat popular i aspirant a la reelecció, Alberto Nuñez Feijóo, aconseguiria entre 40 i 41 escons. Un resultat òptim per al PP en una època en què cap baró ha aconseguit retenir la majoria absoluta. Si es confirmen a les urnes aquestes dades, Mariano Rajoy sortiria reforçat de cara a la nova fase que s'obrirà en la política espanyola després dels comicis gallecs i bascos.
En el flanc esquerre, En Marea i el PSG obtindrien un empat tècnic. Entre 15 i 17 escons el partit que integra Podem i 16 seients per al PSOE. Els socialistes aguantarien, doncs, amb prou feines l'empenta del partit emergent, que no aconsegueix superar-los amb claredat però sí igualar les seves forces, amb la qual cosa Pedro Sánchez no podria treure pit a Madrid davant el seu partit i els barons crítics contraris que el seu secretari general lideri una alternativa i són partidaris de l'abstenció per facilitar el govern de Rajoy.
El BNG, per la seva part, obtindria 2 escons, i Ciutadans, un o cap.
Enquestes eleccions Enquestes eleccions En Marea PSG (PSOE gallec) Eleccions basques Eleccions Galícia 2024 CIS Alberto Núñez Feijóo PP - Partit Popular
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius