LA PLAGA DE LA CORRUPCIÓ
Anticorrupció demana 6 anys de presó per a Griñán per malversació en el cas dels ERO d'Andalusia
Per a Chaves se sol·liciten 10 anys d'inhabilitació per prevaricació
L'expresident de la Junta d'Andalusia i exdirigent del PSOE José Antonio Griñán s'enfronta a una pena de 6 anys de presó i 30 d'inhabilitació per a càrrec públic per un delicte continuat de malversació i un altre de prevaricació en el cas dels ERO fraudulentsERO fraudulents pagats amb diner públic, segons la petició de la Fiscalia Anticorrupció remesa avui al jutjat instructor. Per al seu antecessor en el càrrec, el també socialista Manuel Chaves, es demanen 10 anys d'inhabilitació per prevaricació.
La petició de pena per a Griñán es produeix pel seu exercici com a conseller d'Hisenda de la Junta d'Andalusia, i responsable últim de les modificacions pressupostàries que van permetre engreixar la partida 31-L amb què es pagaven de forma discrecional i opaca les ajudes sociolaborals i a empreses en crisi. L'escrit de petició del fiscal suposa tot un revés per a la cúpula socialista que va dirigir Andalusia durant gairebé dues dècades, ja que tant a la Junta d'Andalusia com entre les files socialistes es donava per fet que tot era una qüestió d'interpretació de la norma i el cas no aniria més enllà. De fet, tots dos van negar qualsevol irregularitat i van minimitzar el cas quan van ser citats a declarar tant al Tribunal Suprem en qualitat d'aforats com al jutjat d'instrucció 6 de Sevilla, on va ser remesa la causa després de la renúncia de tots dos als seus escons a les Corts generals a causa de la seva imputació.
A més dels expresidents, el ministeri públic demana vuit anys de presó per a tres exconsellers andalusos, José Antonio Viera, Antonio Fernández i Francisco Vallejo, pel delicte continuat de malversació, i sis anys per a una altra exconsellera, Carmen Martínez Aguayo, pel mateix delicte. La petició del fiscal inclou a més la devolució a les arques públiques dels diners destinats a pagar aquestes ajudes entre el 2000 i el 2010.
Andalusia Manuel Chaves PSOE José Antonio Griñán Corrupció El cas dels ERO Fiscalia Anticorrupció
- Xarxa elèctrica ¿Què és el zero energètic, la principal hipòtesi de l'apagada generalitzada?
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Espanya, paralitzada per una gran apagada d’origen desconegut
- D’Olot a l’armada japonesa
- Xarxa elèctrica Les causes de l'apagada massiva a Espanya i Portugal
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Apagada Cimera d'urgència a Moncloa de Sánchez amb els caps d'Iberdrola, Endesa, EDP, Naturgy, Acciona Energía i REE
- Testimonis de l'apagada Viggo Mortensen, atrapat a Sants per l'apagada: "Cal millorar la comunicació per a la gent"
- Resolució elèctrica nacional El Govern obre dos expedients a Red Eléctrica i Endesa per esbrinar les causes de l’apagada
- Danys a l’economia Impacte econòmic del tall de subministrament: Catalunya estima pèrdues de gairebé 900 milions d’euros