José Manuel Maza, nou fiscal general de l'Estat
El Govern relleva Consuelo Madrigal per un magistrat del Tribunal Suprem

rjulve36246943 barcelona 11 11 2016 pol tica jos manuel maza nuevo fis161111200918 /
El Govern proposarà al Consell de Ministres el nomenament de José Manuel Maza, actual magistrat de la sala segona del Tribunal Suprem, com a fiscal general de l'Estat, en substitució de Consuelo Madrigal, que fa dos anys que ocupa el càrrec i que va cessar amb l'anterior Executiu.
Maza, d'ideologia conservadora, va ser elegit el 2002 magistrat de la Sala Penal del Suprem, després de ser president de la secció primera de l'Audiència Provincial de Madrid.
Ara la proposta del Govern ha d'esperar a l'informe no vinculant del Consell General del Poder Judicial i superar la compareixença del candidat al Congrés dels Diputats. Després, el Consell de Ministres té un mes per formalitzar el seu nomenament.
- Xarxa elèctrica ¿Què és el zero energètic, la principal hipòtesi de l'apagada generalitzada?
- Tall del subministrament elèctric Apagada generalitzada a Espanya: ¿què ha passat amb la llum?
- Apagada massiva La llum també se'n va a Portugal en una apagada que afecta Europa
- Xarxa elèctrica Les causes de l'apagada massiva a Espanya i Portugal
- D’Olot a l’armada japonesa
- ENERGIA El país de les renovables s’aferra a les centrals de gas, els generadors dièsel i a França i el Marroc contra l’apagada
- MACROECONOMIA L’abaratiment de l’electricitat retalla la inflació fins al 2,2% a l’abril
- Tall del subministrament elèctric Apagada generalitzada a Espanya: ¿què ha passat amb la llum?
- Caiguda del sistema Suspès el restabliment de trens de Rodalies a Catalunya per la inestabilitat en la tensió de la xarxa elèctrica
- Caos energètic Altres jornades històriques a les fosques