Rajoy assumeix l'error del Iak-42 però no demana perdó
El PSOE li exigeix que demani disculpes de forma solemne als familiars de les víctimes
Iglesias li planteja mesures per reduir el preu de l'energia elèctrica, com rebaixar l'IVA
El president del Govern ha eludit demanar perdó a les víctimes del Iak-42 al Congrés dels Diputats. A pregunta del PSOE, Mariano Rajoy, ha assumit que la tragèdia aèria va ser un error però ha evitat demanar disculpes a les famílies i ha aprofitat per criticar als socialistes que en els cinc anys que fa que és a la Moncloa no hagin presentat, fins a aquest últim mes, cap iniciativa al respecte. “Vull reiterar i assumir com a pròpies les paraules de la ministra de Defensa. Faig meves les seves paraules perquè és de justícia”, ha assenyalat.
També s'ha referit a la reunió que aquest dimarts va mantenir amb els afectats i s'ha compromès a tirar endavant la resolució que ja va avançar María Dolores de Cospedal per aclarir totes les causes del sinistre.
Notícies relacionades“Ahir vaig estar amb els familiars, compartint els seus sentiments. Soc absolutament conscient que no hi ha consol possible per la mort, però volem ajudar a mitigar el dolor amb la resolució i evitar aquest tipus d'accidents”, ha assegurat.
Durant la sessió de control, el secretari general de Podem, Pablo Iglesias li ha preguntat per l'increment del preu de la llum i li ha proposat cinc mesures per evitar-ho. Rajoy li ha respost que, en gran mesura, l'augment de la factura es deu a factors que el Govern no pot controlar, com el preu del petroli, el gas i el carbó. Sobre les qüestions plantejades per Iglesias, com rebaixar l'IVA al 4% o al 10%, el president només ha dit que en comparteix una: que es realitzi una auditoria sobre els costos de l'electricitat.
Íñigo Errejón Ciutadans Congrés PSOE Pablo Iglesias Albert Rivera Podem Mariano Rajoy Accident Iak-42
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- MONEDES DIGITALS El robatori de criptomonedes més gran de la història: uns ‘hackers’ s’emporten 1.500 milions de dòlars del gegant Bybit
- Relacions Govern-ERC Illa i Junqueras es reuneixen per primera vegada i donen aire a la legislatura a Catalunya
- Alto el foc a Gaza Hamàs completa l’alliberament dels ostatges israelians vius de la primera fase de la treva
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»