LA CADENA SUBSTITUTA DE CANAL 9

Empar Marco, directora general de la nova radiotelevisió pública valenciana

L'actual corresponsal de TV-3 al País Valencià ha sigut la més ben valorada davant Josep Ramon Lluch i Salvador Enguix

 

  / MIGUEL LORENZO

1
Es llegeix en minuts
NACHO HERRERO / VALÈNCIA

Empar Marco, actual corresponsal de TV-3 al País Valencià, ha sigut escollida aquest dijous directora general de la pròxima radiotelevisió pública valenciana per als pròxims tres anys. Així ho han confirmat fonts del Consell Rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, que l'ha escollit en un concurs públic al qual es van presentar prop de vint candidats.

Els altres dos finalistes per ocupar el càrrec eren dos periodistes també valencians, Josep Ramon Lluch, actual director d'antena de la televisió pública de la Regió de Múrcia, i Salvador Enguix, delegat de 'La Vanguardia' al País Valencià. Tots tres van ser sotmesos dijous al matí a una entrevista personal.

Els membres del consell rector van fer un primer intent per pactar un nom, que havien d'avalar sis dels nou membres, però no va ser possible. Després de diverses votacions sense aconseguir cap elecció, es va suspendre la reunió i es va tornar a convocar per a les nou del vespre i finalment es va arribar a un consens al voltant de Marco, que ara ha de ser ratificat en una comissió a les Corts per majoria absoluta.

Aquesta última part del procés, la de l'entrevista personal, suposava el 10% de la valoració global, mentre que els mèrits de cada candidat suposaven fins al 30% i el seu projecte, el 60%.

Marco, a més de periodista, és filòloga i va treballar com a lingüista en l'antiga RTVV, a finals dels anys 80 i principis dels 90. Abans de treballar per a TV-3 també ho va fer per a altres mitjans catalans com l''Avui' o 'La Vanguardia'.

Notícies relacionades

82 PROPOSTES PER AL NOM

D'altra banda, la Corporació ha rebut un total de 82 propostes de les quals ha de sortir el nom que tindrà la nova radiotelevisió després d'un concurs públic que premiarà amb 5.000 euros el particular o agència responsable del nom elegit. Igualment, s'han rebut més de 30 propostes per desenvolupar la nova identitat corporativa de l'ens, basant-se en el nom seleccionat.