La nova radiotelevisió valenciana es dirà 'À.'

S'ha triat aquesta lletra perquè està inclosa en el nom de les tres províncies, i l'accent obert, per ressaltar "un fet característic" del valencià

mdeluna35976258 val ncia 20 10 2016 pol tica  las corts aprueban el consejo 161020170126

mdeluna35976258 val ncia 20 10 2016 pol tica las corts aprueban el consejo 161020170126 / MIGUEL LORENZO

2
Es llegeix en minuts

La nova radiotelevisió valenciana ja té nom. El consell rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació va decidir arriscar en la seva aposta, deixar enrere la nomenclatura basada en números per considerar que està "esgotada" i que es digui 'À.' i que es llegeixi 'a punt'. Ara, falta per decidir com es dirà tant el canal de televisió que es crearà de manera immediata, com els dos de ràdio i la pàgina web que es posaran en marxa, encara que s'espera que segueixi aquesta mateixa lògica.

A més de trencar amb la dinàmica numèrica, el consell rector es va decidir per aquesta proposta perquè la lletra A està inclosa en el nom de les tres províncies i es compleix així l'objectiu vertebrador, perquè al ser la primera de l'abecedari suposa "l'inici, començar des de zero" i aquesta és la idea que es vol transmetre després de la mala imatge amb què va tancar RTVV i perquè a l'incloure l'accent obert es ressalta "un fet característic" del valencià.

L'inesperat consens que va trobar la proposta va fer que s'avancés l'elecció del nom, que no s'esperava fins d'aquí unes setmanes. El consell havia convocat un concurs al qual es van presentar prop de cent opcions i la guanyadora va ser la de l'agència Aftershare, que dirigeixen Risto Mejide i Marc Ros. Es tracta d'una empresa que en els últims temps ha guanyat una important quota de mercat a la Comunitat Valenciana. De fet, ha realitzat diverses campanyes amb la Fundació Trinidad Alfonso que dirigeix Juan Roig i també amb l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE) a favor del Corredor Mediterrani.

Notícies relacionades

Per haver guanyat el concurs, Aftershare guanyarà 5.000 euros. Però, a més, l'agència amb seu a Barcelona ha sigut una de les tres elegides per desenvolupar la nova imatge corporativa. Les altres dues són Menta i una unió de diversos dissenyadors valencians. Ara totes tres tindran 45 dies per desenvolupar els seus projectes, la que guanyi s'emportarà trenta mil euros i les altres dues, cinc mil cada una.

CRÍTIQUES DEL PP

Malgrat la unanimitat que hi va haver en el consell rector, inclòs el membre elegit pel Partit Popular, l'elecció va generar certa polèmica. Jorge Bellver, el president del grup parlamentari popular a les Corts, va assenyalar que 'A punt' és l'eslògan de la campanya independentista per la República Catalana. "Compromís manant', va apuntar en un tuit. Fran Ferri, el síndic de Compromís al parlament autonòmic, li va recordar entre rialles que quan ell mateix era a l'ajuntament també es va crear una agència amb aquest mateix nom.