EL DESAFIAMENT INDEPENDENTISTA
Munté i Levy es piquen pel nomenament de Sanchis com a director de TV-3
La diputada del PP acusa el Govern de Junts pel Sí d'imposar l''omertà' en el 'cas Palau'

rjulve32832252 barcelona 17 02 2016 la diputada andrea levy del 160219162028 /
El nomenament de Vicent Sanchis, periodista acusat per molts de significar-se, sobretot en la seva etapa com a tertulià, a favor abans de CDC i ara del PDECat, ha aixecat un àrid debat al Parlament. La diputada del PP Andrea Levy ha afirmat que “els catalans han deixat de sintonitzar” el canal autonòmic perquè s'ha convertit en “instrument de propaganda de la independència”.
“A CDC no li agradava l'anterior director. Ja ens va sorprendre que es donés tant el 'cas Palau”, ha afirmat la popular, que ha acusat l'Executiu de tractar d'imposar “una ‘omertà' [llei del silenci], per això han canviat de director. (Sanchis) és un periodista que ha manifestat que el ‘cas Palau’ era una acció contra Catalunya i contra CDC”.
Levy també ha mirat d'obrir una esquerda en el si del Govern, entre PDECat i ERC, recordant l'hostilitat, al seu dia, de l'ara director de TV-3 amb els republicans, en l'època que es coneix com a #pressingERC, en què els afins als convergents van pressionar en les seves intervencions a favor de la llista única per a les eleccions, cosa a què, llavors, ERC es resistia. Levy també ha denunciat que als mitjans públics catalans, els últims dies, s'ha qualificat de "falangistes" el seu partit, el PP, però també el PSC i Ciutadans.
MUNTÉ, TALLANT
Notícies relacionadesLa consellera de Presidència, Neus Munté, ha respost que el nomenament ha seguit el que dicta la llei de la Corporació de Mitjans Audiovisuals del 2007, el mateix procediment que s'ha seguit amb els directors que l'han precedit”. A més, Munté, com en una clau de judo, ha utilitzat l'afany de Levy per tornar el cop al recordar que el director de TVE és ni més ni menys “que Eladio Jareño, l'excap de premsa del PP de Catalunya, el cap de premsa d'Alicia Sánchez-Camacho”.
La consellera, a més, ha recordat les dades que atorguen el lideratge a la televisió catalana des de fa set anys. “No digui als catalans quin canal han de veure, senyora Levy”, ha sentenciat.
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar
- FUTBOL Així és l’acord que el Reial Madrid va tancar amb Xabi Alonso fa mesos per lligar la seva arribada
- Judici crucial Els Estats Units demanen la desintegració de Google per acabar amb el monopoli
- MACROECONOMIA L’FMI revisa a l’alça la previsió de creixement d’Espanya el 2025 fins al 2,5% malgrat els aranzels i la incertesa global
- Inauguració Neix Casa Abacus amb la voluntat de ser útil «a la cultura, a la societat, a Barcelona, el país i la llengua»
- Per 907.500 euros El Ministeri de Transports licita l’estudi informatiu dels nous accessos ferroviaris al Port de Tarragona
- Obituari Mor Lluís Prenafeta, la mà dreta de Jordi Pujol a la Generalitat