Puigdemont rebutja intervenir a la Comissió d'Autonomies del Senat
El president vol mantenir el format de conferència a la Cambra alta, com ha sol·licitat
La Mesa del Senat probablement oferirà un format de debat obert

jgblanco37767990 barcelona 22 03 2017 politica parlament foto danny ca170322102035
El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, insisteix que pretén fer una conferència al Senat sobre el referèndum català, però no participar en un debat obert a la Comissió General de Comunitats Autònomes, com probablement li oferirà la Mesa de la Cambra alta en resposta a la seva petició de portar a terme una conferència a l'antic saló de plens el dia 24 d'abril.
Segons fonts de presidència, Puigdemont no vol que se li respongui amb "evasives" a una petició que en altres ocasions ha sigut atesa sense dubtes. Certament, fonts del Senat reconeixen que el president ha posat el Senat en una tessitura. Com va recordar el portaveu del PDECat, Josep Lluís Cleries, la Cambra alta accepta peticions diverses i no relacionades amb l'activitat parlamentària. Per això, segons admeten fonts populars, si el cap del Govern insisteix en la seva intenció de fer una xerrada i rebutja anar a la comissió esmentada, potser se li permetrà oferir-la.
Puigdemont no entén com és possible que es pugui portar a terme una conferència al Parlament Europeu i no al Senat espanyol sense que es transformi en un mecanisme multilateral que no ha sigut sol·licitat pel president. Per tant, la qüestió seguirà en mans de la Mesa del Senat, que es reunirà la setmana que ve.
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Funcionaris La Generalitat convocarà una oferta d’ocupació pública de més de 7.000 places
- Tecnologia La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- La tribuna Vivenda, la gran culpable
- RAS I CURT Criteria, un salvavides per a Celsa
- Relleu en l’automoció Markus Haupt es perfila com a successor de Wayne Griffiths al capdavant de Seat
- Dret a l’honor Revilla veu "injust" i "mesquí" que Joan Carles el demandi
- Cita amb la historieta Chris Ware exposa el seu univers a BCN