Duran: "Puigdemont no em sembla un gran president; Pujol sí que ho va ser"
L'exlíder d'Unió considera que la Generalitat hauria d'haver condemnat "contundentment" les amenaces de Llach als funcionaris

jregue32427402 gra018 l hospitalet de llobregat barcelona 16 01 2016 e170426121539 /
L'exlíder de l'extinta Unió Josep Antoni Duran Lleida ha assegurat aquest dimecres que el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, no li sembla "un gran president". De totes maneres, considera que passarà a la història per portar Catalunya fins a un moment que serà analitzat històricament, en al·lusió al procés independentista, igual que Artur Mas, a qui ha assenyalat com a futur personatge històric per haver impulsat el procés. "En funció de com acabi podré acabar la frase", ha suggerit Duran sobre el seu antic aliat.
En una entrevista a RNE, l'exlíder d'Unió també ha opinat sobre l'expresident Jordi Pujol, a qui considera "un gran president amb un final que tindrà moltes ombres". Tot i així, li ha agraït la tasca que va portar a terme per a Catalunya i al capdavant de CiU. L'entrevista ha tingut lloc minuts abans de conèixer-se el nou registre a la vivenda de l'expresident.
Per una altra part, Duran ha censurat les amenaces de Lluís Llach als funcionaris, i ha considerat que la Generalitat les hauria d'haver condemnat "contundentment".
"EL REFERÈNDUM NO SE CELEBRARÀ"
Sobre la reforma del reglament del Parlament impulsada per JxSí i la CUP per aprovar les lleis de desconnexió, creu que és "inadmissible", i també ha criticat que es parli de la possibilitat de fer una declaració unilateral d'independència. "¿De què serveix? ¿Qui et reconeix? No hi ha capacitat de ser reconegut per ningú que valgui la pena", ha destacat Duran, després d'insistir en el seu vaticini que el referèndum es convocarà, no se celebrarà i es repetiran unes eleccions al Parlament que guanyarà ERC, que governarà amb els comuns.
Segons la seva opinió, no creu que s'arribi a l'extrem que els Mossos o les forces i cossos de seguretat de l'Estat hagin de retirar les urnes perquè no creu que el referèndum se celebri i perquè dubta que, després de l'experiència del 9-N, hi hagi empreses disposades a col·laborar i facilitar el material necessari per portar-lo a terme.
També ha insistit a receptar diàleg dins del marc de la Constitució per trobar una solució, i ha deixat clar que partir de la premissa 'referèndum sí o sí' "no és diàleg". Així, creu que el més lògic és que el Govern central ha de ser el que l'ofereixi al ser l'actor més fort.
Referèndum a Catalunya Govern Carles Puigdemont Unió Josep Antoni Duran Lleida CiU Jordi Pujol Independència de Catalunya
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- Educació a Catalunya Les escoles La Farga i la Vall comuniquen a les famílies que segregaran per sexe i que perdran el concert
- Aniversari del crim de Mas d’Enric "Necessitem que el Govern admeti què va fallar per tancar el dol"
- L’economia dels EUA tremola
- Scully quadro a quadro
- Multimilionari José Elías: «Si no vens, la resta no té sentit»
- En una interlocutòria El Suprem arxiva l’últim intent del jutge Aguirre d’imputar Puigdemont per la trama russa del procés
- El Cercle d’Economia aposta per un sistema de finançament federal
- Guerra comercial Trump amenaça la UE amb aranzels del 200% al vi, el xampany i altres begudes alcohòliques