L'ÓRDAGO INDEPENDENTISTA
Puigdemont s'ofereix amb condicions per a un "cara a cara" amb Rajoy al Congrés
El president adverteix que no participarà en una "maniobra d'escarni" contra la Generalitat

zentauroepp38717403 gra518 barcelona 02 06 2017 el presidente de la generali170603201323 /
El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha reiterat aquest dissabte la seva disposició a debatre al Congrés dels Diputats "cara a cara" amb el president del Govern, Mariano Rajoy, una vegada fixades la data i la pregunta del referèndum. No obstant, el cap de l'Executiu català ha tornat a posar condicions per a la celebració d'aquest acarament.
En un avanç de l'entrevista que publicarà aquest diumenge el diari 'Ara', Puigdemont afirma que no tindria "cap problema" d'anar a la Cambra baixa, encara que només si és per "explicar per què els catalans hem arribat fins aquí i el que farem els catalans", en al·lusió al referèndum unilateral. Amb això deixa clar de nou que no anirà al Congrés a demanar permís per convocar el referèndum, ja que no participarà, adverteix, en "una maniobra d'escarni perquè el Parlament espanyol torni a tancar les portes al desig dels catalans de decidir el seu futur polític".
Notícies relacionades"No cal tornar a repetir l'aberració del que ja coneixem", incideix el president català, descartant així reeditar el debat del 2014, quan la majoria del Congrés dels Diputats va rebutjar la cessió a la Generalitat de la competència per convocar la consulta sobiranista del 9-N. Pel que fa a la pregunta del referèndum, que es podria conèixer la setmana que ve, Puigdemont assevera que serà "clara" i no induirà a "engany".
I davant la pregunta de si tem que membres del Govern acabin a la presó si convoquen el referèndum, el cap del Govern ha titllat aquesta possibilitat de "barbaritat" i ha pronosticat que, si es produís, suposaria l'"enfonsament de l'Estat espanyol". "Que tothom estigui tranquil perquè això no passarà", ha afegit.
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- El Papa va oferir "asil" a Assange al Vaticà, segons la seva dona
- Protesta L’acta del partit recull el llançament d’un objecte de Rüdiger a l’àrbitre
- Creu de Sant Jordi 2019 Mor Montserrat Úbeda, referent de la catalanitat i ànima d’Ona Llibres
- Mil anys d’aniversari Montserrat rep amb devoció la sortida de la Moreneta per primera vegada en aquest mil·lenni
- «UNA NIT PERFECTA» Flick, l’amo de les finals, despulla el Madrid (capítol III)
- Futbol Un Barça feliç es classifica per a la seva cinquena final de la Champions consecutiva (1-4)
- La caixa de ressonància ¿Un concert pot competir amb un Barça-Madrid?
- Jordi Herreruela: «A Barcelona fa falta un escenari de 60.000 o 80.000 espectadors dissenyat per a la música»
- Loteries Números premiats a la Grossa de Sant Jordi 2025: primer, segon i tercer premi