ARTICLE PUBLICAT A 'EL MUNDO'
Pedro Sánchez es proposa aconseguir una àmplia majoria "per desbancar el PP del Govern"
El secretari general del PSOE critica els durs retrets que es van intercanviar Podem i Ciutadans en el debat de la moció de censura

/
El secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, ha llançat aquest dijous un avís a navegants dirigit tant al seu partit com a Podem i Ciutadans: es proposa forjar una majoria suficient al Congrés que li permeti desbancar el PP del Govern. I si no aconsegueix convèncer morats i taronges per fer-ho, traslladarà aquest repte a les urnes. En definitiva, tal com va explicar en una entrevista amb EL PERIÓDICO, el PSOE intentarà tornar a governar Espanya "amb una moció de censura o amb eleccions".
"M'esforçaré per aconseguir com més aviat millor una àmplia majoria parlamentària al Congrés que desbanqui el PP del Govern. Però si continuen els vetos buscaré decididament aquest suport majoritari al canvi a les urnes", manifesta Sánchez en un article publicat al diari 'El Mundo' amb el títol 'El PSOE sempre a l'altura'.
Segons argumenta el reelegit líder socialista, la democràcia espanyola necessita una "urgent regeneració" per posar fi a les conseqüències de la crisi i la decadència en què han caigut les institucions com a conseqüència dels nombrosos casos de corrupció.
Segons ell, la moció de censura que s'ha debatut aquesta setmana al Congrés "passarà a la història com un exercici d'expectatives frustrades per als milions de ciutadans que demanen un canvi al nostre país".
CRÍTICA A IGLESIAS I RIVERA
Al mateix temps, critica Pablo Iglesias i Albert Rivera per les dures "garrotades" que es van clavar a l'hemicicle, ja que considera que l'únic que ha tret "rèdits de l'espectacle" ha sigut el president del Govern, Mariano Rajoy. "Els vetos, retrets i atacs entre els que es deien forces del canvi són alguna cosa més que pedres en el camí de la regeneració democràtica que necessita Espanya", sosté. "Aquests vetos -continua el líder socialista- són un mur que només serveix al PP per atrinxerar-se a la Moncloa i frustrar qualsevol intent per desallotjar de les institucions una dreta corcada per la corrupció".
Sánchez també es refereix breument al desafiament sobiranista català. Parla del "desenvolupament de l'Estat de les autonomies" i considera que s'ha de repensar "l'estructura de l'Estat en un sentit federal a través d'una reforma de la Constitució que serveixi també per acomodar l'encaix de Catalunya a Espanya".
NOU PSOE
Notícies relacionadesPer últim, Sánchez recorda que aquest cap de setmana el PSOE culmina el seu procés democràtic intern amb la celebració del seu 39è congrés. Després de qualificar d'"impecable" aquest procés, considera que el partit està a punt per "assumir la responsabilitat de regenerar la nostra democràcia, facilitar la convivència i combatre amb determinació les desigualtats".
"Aquest nou PSOE comptarà amb tots els que ara hi son, però atraurà també, de nou, milions de persones que anhelen participar en un projecte polític transformador i progressista per sobre de partits i ideologies", conclou.
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Famosos Pep Guardiola i Cristina Serra caçats a Barcelona amb un element compartit revelador: ¿reconciliació a la vista?
- Troballa arqueològica Un vaixell del XV emergeix entre les obres d’un pàrquing a la Ciutadella
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Ja pots viatjar des de Barcelona fins a la casa del Pare Noel
- Diligències obertes Barcelona aprova la reforma de la Masia del Barça malgrat la investigació de la Fiscalia
- Premis literaris Òmnium i Abacus pugen a 75.000 euros el Premi Sant Jordi i el converteixen en el més ben dotat de les lletres catalanes
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Polèmica en l’enterrament del Pontífex Un cardenal acusat d’encobrir delictes de pederàstia participarà en el ritu del tancament del taüt del Papa