Iceta contraprograma la web del referèndum
El líder del PSC llança garantia.cat, gairebé el mateix nom que el portal del Govern català
"És difícil que l'ONU, la Haia o el Gran Manitú puguin validar el procés", ironitza
Miquel Iceta ha decidit contraprogramar la web del referèndum. Si el portal del Govern català, que s'activarà aquest dimarts, es diu garanties.cat, el que ha presentat el líder del PSC aquest dilluns es denomina garantia.cat.
"En democràcia, la garantia és la llei", assenyala el lema del nou portal del líder del PSC, que vol donar arguments per defensar la tesi que la consulta de l'1-0 és il·legal. Iceta ha decidit presentar-la un dia abans que el president, Carles Puigdemont, doni les seves explicacions sobre com es desenvoluparà la consulta.
El primer secretari socialista no s'ha mostrat sorprès pels dubtes del conseller Baiget sobre el referèndum. "De gent del Govern català que diu que no es pot organitzar n'hi ha molta. No és el primer conseller a qui li sento dir això, encara que potser és el primer que ho diu en públic", ha assenyalat. Tampoc ha volgut donar gaire importància al fet que el referèndum s'empari en la legalitat del tribunal de la Haia o l'ONU. "Si el Consell de Garanties diu per unanimitat que no, és difícil que l'ONU, la Haia o el Gran Manitú puguin validar el procés", ha ironitzat.
Notícies relacionadesXavier García Albiol també ha tret suc de l'articulat de la llei, que ha considerat que “és més propi de la Constitució bolivariana de Veneçuela i de Nicolás Maduro”, i ha criticat que no es presenti abans que res al Parlament. “La volen presentar al carrer, com si fossin bolos d'estiu”. Igual que ha fet Iceta, el cap del PPC ha recordat que les lleis electorals i les de més rang -com l'Estatut- s'han d'aprovar al Parlament per majoria qualificada de dos terços. En aquest sentit ha sentenciat que la Generalitat està vivint la seva pitjor decadència dels últims 100 anys, “superior a la que es va viure durant els anys del franquisme”.
SÍ QUE ES POT NO HI ANIRÀ
Ni el PSC, ni el PPC ni Ciutadans aniran a l'acte pel referèndum de Puigdemont d'aquest dimarts. Sí que es Pot tampoc hi anirà, finalment, després que no hi hagi hagut acord entre les formacions que la integren (Podem, EUiA i Iniciativa). Sí que assistiran a l'acte els podemistes Albano Dante Fachin, Joan Giner i Àngels Martínez, així com el coordinador general d'EUiA, Joan Josep Nuet.
Referèndum a Catalunya Catalunya Sí que es Pot Podem Ciutadans PP - Partit Popular ICV Miquel Iceta PSC PSC Independència de Catalunya
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova
- Més parlants, menys ús habitual, més bilingüisme: la salut del català, en nou gràfics