CANVIS A L'EXECUTIU
Munté reconeix que li faria "il·lusió" ser alcaldessa de Barcelona
L'exconsellera de Presidència critica que Barcelona en Comú "sigui incapaç de demanar disculpes i posar-se al costat de Trias" en l'operació Catalunya

jregue37929216 barcelona 04 04 2017 reunio del consell executiu del govern170720101017 /
La consellera de Presidència i vicepresidenta del PDECat, Neus Munté, ha dit aquest dijous que "li faria il·lusió ser alcaldessa de Barcelona" i s'ha mostrat a disposició del seu partit per postular-s'hi. "Com a persona compromesa amb la política i barcelonina de soca-rel, seria estrany que digués que tant se me'n dona. A Barcelona hi ha molta feina per fer", ha confessat, encara que ha deixat clar que a la seva llista de prioritats s'hi anteposa el referèndum. "Quan passi el referèndum pot ser una opció", ha apuntat en una entrevista a RAC1.
Munté no ha escatimat crítiques a la formació de l'actual alcaldessa, Ada Colau, a qui ha acusat de "ser incapaços de demanar disculpes i posar-se al costat de Xavier Trias" després de les recents revelacions sobre la suposada existència de l'operació Catalunya. "Les mentides que es van construir van influir clarament en el fet que Trias no revalidés el seu mandat i hi va haver una formació que es va aprofitar d'aquestes mentides", ha llançat als comuns, de qui també ha qüestionat la seva posició davant el referèndum previst per a l'1 d'octubre. "L'actitud d'una formació que ha fet bandera que es pot transformar la societat amb la força de la gent em decep profundament", i els ha advertit que "la pressió serà total i absoluta" per part de les formacions sobiranistes per aconseguir el seu posicionament.
COMPROMÍS INTACTE AMB L'1-O
Notícies relacionadesL'exconsellera de Presidència ha insistit que el seu cessament "ha sigut un pas al costat" i que "ningú els ha fet fora" de les conselleries. Per exemplificar-ho, ha plasmat en el terreny de joc el que ha passat: "És com un partit de Champions en què els que surten al camp no poden fer l'esprint perquè els fa mal la cama o estan poc concentrats. He cregut que en aquest moment jo era prescindible i que altres persones ho podien fer amb més força", ha remarcat Munté, i ha defensat que manté "el mateix compromís i sentiment" amb el referèndum malgrat no formar part de l'Executiu.
Munté ha recordat que el cessament del càrrec no l'allibera de les interlocutòries del Tribunal Constitucional (TC) i ha afirmat que "no li fa por perdre el seu patrimoni familiar". "Tinc un pis que és més propietat del banc que meva", ha justificat.
Referèndum a Catalunya PDECat Operació Catalunya Govern Neus Munté Barcelona en Comú Eleccions municipals Ajuntament de Barcelona Xavier Trias Independència de Catalunya
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Final de la Copa del Rei Les 8 hores que van portar el futbol espanyol al caire de l’abisme: «El Madrid no ens pot demanar que canviem els àrbitres»
- Entendre-hi més El costat més fosc de la intel·ligència artificial: pornografia personalitzada i sense límits
- Previsió meteorològica Catalunya torna a activar els avisos per pluges intenses per a aquest cap de setmana
- Gir als EUA Les retallades de Trump arriben a l’espai: la NASA vol eliminar missions científiques per prioritzar la utopia de Musk de portar humans a Mart
- POLÍTICA INTERNACIONAL La mort del papa Francesc debilita el front progressista en la batalla ideològica global amb la ultradreta
- La ‘política exterior’ del pontífex argentí L’audàcia diplomàcia dels gestos del papa Francesc
- Medi ambient Experts asseguren que Catalunya necessita noves xarxes de transport d’energia malgrat el rebuig de les MAT
- Barcelonejant Collboni poda roses i Pilar Eyre tanca la nit
- GP D’ESPANYA DE MOTOGP Marc Márquez provoca el primer deliri, a Jerez, amb la seva vuitena victòria