ESQUERRA 'ABERTZALE'
EH Bildu suspèn una manifestació a favor del procés pels atemptats
La coalició independentista, així com el PNB, el PSE i el Govern basc, serà dissabte a Barcelona
Denunciades diverses 'txosnas' a les festes de Bilbao per exhibir fotografies de presos d'ETA
EH Bildu ha decidit suspendre la manifestació convocada per demà divendres a Bilbao en suport al procés sobiranista de Catalunya. La coalició considera que després dels atemptats de Barcelona i Cambrils, "s'ha de deixar tot el protagonisme a la societat catalana". També ha anunciat que enviarà una representació a la marxa que se celebrarà dissabte a Barcelona contra el terrorisme.
La mobilització suspesa per EH Bildu havia d'anar encapçalada per una pancarta amb el lema "Amb Catalunya, amb la democràcia", i s'emmarcava en les diferents accions organitzades per aquesta formació per recolzar la cita amb les urnes de l'1 d'octubre. De fet, ja va celebrar una altra marxa similar el 12 d'agost durant les festes de Sant Sebastià.
Amb tot, no faltarà una mobilització de l'esquerra 'abertzale' a la capital biscaïna, ja que s'ha convocat una altra protesta per al mateix dia, en aquest cas convocada per la iniciativa Kalera, Kalera (Al carrer, al carrer), per reclamar l'excarceració dels presos etarres "i el seu retorn a casa".
Manifestació a Barcelona
EH Bildu ha fet arribar el seu condol a les víctimes dels atemptats de Barcelona i Cambrils, i ha optat per no interferir amb proclames polítiques "en aquests moments tan dolorosos". La delegació que enviarà la coalició a la manifestació de dissabte estarà encapçalada per Maddalen Iriarte i Peio Urizar.
Des d'Euskadi també hi serà present una representació del Govern basc, encapçalada pel 'lehendakari', Iñigo Urkullu, i la secretària general dels socialistes bascos, Idoia Mendia, amb altres destacats dirigents del PNB i el PSE. També anirà a la marxa la presidenta de Navarra, Uxue Barkos, per expressar "la solidaritat de la ciutadania navarresa amb les víctimes, els seus familiars i amb el poble de Barcelona i Catalunya".
Denúncies a les comparses
Dignitat i Justícia ha anunciat que denunciaran davant l'Audiència Nacional les comparses bilbaïnes Askapeña, Txori Barrote i Kaskagorri per un presumpte delicte d'"enaltiment del terrorisme" per l'exhibició de fotografies de presos d'ETA. Aquesta associació ha criticat que els locals d'aquestes agrupacions festives estan decorats "en la seva integritat" amb imatges de reclusos que, tot i tenir els ulls tapats, "són perfectament reconeixibles". Daniel Portero, president de Dignitat i Justícia, ha assegurat que "entre ells hi ha els assassins" del seu pare.
Notícies relacionadesEl vicesecretari de Drets i Llibertats del PP biscaí, Carlos García, s'ha sumat a les crítiques a l'afirmar que "encara amb ferits de Barcelona entre la vida i la mort, hi ha miserables avui exhibint fotos de terroristes". La Delegació del Govern al País Basc ha traslladat a la Fiscalia de l'Audiència Nacional els fets perquè determini si són constitutius d'un delicte.
Per la seva banda, l'alcalde de Bilbao, Juan Mari Aburto, ha demanat "deixar que la justícia faci la seva feina" i ha expressat que "tothom se senti a gust en aquestes festes, que ningú se senti agredit".
PSE EH Bildu PNB País Basc Catalunya Terrorisme Independència de Catalunya Atemptat a Barcelona 17-A
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- MONEDES DIGITALS El robatori de criptomonedes més gran de la història: uns ‘hackers’ s’emporten 1.500 milions de dòlars del gegant Bybit
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova