Santamaría demana "seguir units" davant la "declaració unilateral d'independència"
La vicepresidenta dona a entendre que creu que el Parlament proclamarà la secessió després de l'1-O
Rufián: "Catalunya vol recuperar el país que li van robar fa 80 anys. També ho fem per la resta d'Espanya"

zentauroepp40306563 madrid 27 09 2017 pleno del congreso sesi n de control al g170927101609 /
El Govern central creu que després de l'1 d'octubre hi haurà una declaració unilateral d'independència i ja demana “unitat” davant un gest d'aquest tipus. “Hem de seguir units davant declaracions unilaterals”, ha dit aquest dimecres la vicepresidenta, Soraya Sáenz de Santamaría, durant una sessió de control protagonitzada, una vegada més, per la crisi territorial.
Gabriel Rufián, el bel·ligerant portaveu d'ERC, ha tornat a enervar el PP al presentar el sistema actual com una continuïtat del règim franquista. “Catalunya vol recuperar el país que li van robar fa 80 anys. També ho fem per la resta d'Espanya”, ha dit. Just després ha marxat de l'hemicicle amb el seu company Joan Tardà en protesta per les detencions i els registres a Catalunya en relació amb el referèndum unilateral.
Moment "sense precedents"
Notícies relacionades“Vivim un moment històric sense precedents. La llei ens protegeix a tots. ¿Qui som nosaltres per negar la veu i el vot al conjunt dels espanyols? Pretenen acabar amb l'Estat però el que estan fent és soscavar la democràcia. Això no ho permetrem. No hi haurà un referèndum. És il·legal i antidemocràtic. Hem de seguir units davant declaracions unilaterals”, ha assenyalat la vicepresidenta a Albert Rivera.
El líder de Ciutadans ha optat per no preguntar res a l'Executiu. En canvi, ha optat per mostrar el seu “suport sense fissures al Govern i al Poder Judicial”. També ha comparat l'1-O amb l'intent de cop d'Estat del 1981. “El 23-F alguns van intentar carregar-se la democràcia i no ho van aconseguir. La setmana que ve tampoc ho aconseguiran. Ningú es carregarà els nostres drets i llibertats”, ha dit Rivera.
Rafael Catalá Referèndum a Catalunya Gabriel Rufián Congrés PP - Partit Popular PSOE Soraya Sáenz de Santamaría Albert Rivera Catalunya Independència de Catalunya Declaració unilateral d'independència (DUI)
- La primera ‘generació sense fills’ es prepara pel "fantasma de la vellesa": el 20% d'adults de 55 a 64 anys no han estat pares
- ‘Anuario de la música en VIVO’ 2024 Madrid destrona Barcelona
- Educació a Catalunya Les escoles La Farga i la Vall comuniquen a les famílies que segregaran per sexe i que perdran el concert
- Aniversari del crim de Mas d’Enric "Necessitem que el Govern admeti què va fallar per tancar el dol"
- L’economia dels EUA tremola
- Scully quadro a quadro
- Multimilionari José Elías: «Si no vens, la resta no té sentit»
- En una interlocutòria El Suprem arxiva l’últim intent del jutge Aguirre d’imputar Puigdemont per la trama russa del procés
- El Cercle d’Economia aposta per un sistema de finançament federal
- Guerra comercial Trump amenaça la UE amb aranzels del 200% al vi, el xampany i altres begudes alcohòliques