LA PLAGA DE LA CORRUPCIÓ
Condemnen Jaume Matas a tornar els 1,2 milions que va pagar a Calatrava
La sentència el considera autor d'un delicte de prevaricació

abertran32378120 gra321 palma de mallorca 11 01 2016 el expresidente del 170217100439 /
L'Audiència de Palma ha condemnat l'expresident balear Jaume Matas a 7 anys d'inhabilitació per prevaricar per encarregar a Santiago Calatrava el disseny d'un palau de l'òpera i li imposa la devolució dels 1,2 milions públics que l'arquitecte valencià va cobrar del Govern autonòmic.
La sentència de la Secció Segona del Tribunal Provincial considera Matas autor d'un delicte de prevaricació pel qual l'inhabilita per 7 anys a l'aplicar-li l'atenuant de dilacions indegudes i l'absol de l'acusació de tràfic d'influències.
Notícies relacionadesLa sala entén que l'expresident "va actuar amb un sentit patrimonial del càrrec que ocupava" i "es va saltar tots els requisits legals" per executar la seva decisió de contractar Calatrava per idear la reordenació del moll vell de Palma, en què la peça central havia de ser un gran teatre de l'òpera que es presentaria unes setmanes abans de les eleccions autonòmiques del 2007.
Tant la Fiscalia Anticorrupció com l'Advocacia de la Comunitat Autònoma, que exercia l'acusació particular, van sol·licitar en el judici, celebrat a finals de setembre, una condemna d'1 any de presó i la devolució en concepte de responsabilitat civil dels 1,2 milions pagats pel Govern a Calatrava.
- Successos Els Mossos investiguen una baralla entre un home i el coronel Pedro Baños mentre firmava llibres per Sant Jordi
- Famosos Pep Guardiola i Cristina Serra caçats a Barcelona amb un element compartit revelador: ¿reconciliació a la vista?
- Troballa arqueològica Un vaixell del XV emergeix entre les obres d’un pàrquing a la Ciutadella
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Final d’un pontificat L’ala dura del conclave augura un cisma si s’elegeix un papa continuista
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- Polèmica en l’enterrament del Pontífex Un cardenal acusat d’encobrir delictes de pederàstia participarà en el ritu del tancament del taüt del Papa
- DESPRÉS DE SET MESOS DE BAIXA Ter Stegen rep l’alta mèdica i viatja a la final de Copa
- Des de diumenge Centenars de veïns de Cabrils sense gas per una fuga: «Sortia aigua pels fogons»
- Així ha relatat Sergio Alfieri, metge del papa Francesc, els últims minuts de vida del Pontífex