Un pres n'apunyala un altre davant Jordi Sànchez a la presó de Soto del Real
La baralla entre bandes llatines va tenir lloc durant la missa de la presó
"Es tracta d'un fet aïllat", segons fonts penitenciàries
Un pres en va apunyalar al coll un altre durant la missa celebrada aquest diumenge al centre penitenciari de Soto del Real (Madrid) en presència del líder de l'Assemblea Nacional de Catalunya, Jordi Sánchez, empresonat per ordre de l'Audiència Nacional investigat per un delicte de sedició, han informat fonts penitenciàries.
Aquestes fonts precisen que Jordi Sánchez era a la zona habilitada per celebrar les misses dels diumenges a Soto del Real, encara que allunyat del lloc on es va produir l'agressió. Després de la intervenció dels funcionaris, la víctima va ser traslladada a un hospital en helicòpter per rebre assistència mèdica especialitzada.
"Es tracta d'un fet aïllat que ha sigut controlat a l'acte pels funcionaris presents al lloc", han explicat fonts penitenciàries.
La celebració de la missa a la presó és un acte públic al qual qualsevol pres té dret a assistir i habitualment congrega nombrosos interns.
Baralla de bandes llatines
Tant l'agressor com la víctima són presos preventius, tots dos de nacionalitat dominicana, vinculats a bandes llatines. Els fets van passar cap a les onze del matí quan mig centenar d'interns s'havien assegut i es disposaven a escoltar missa.
En aquell moment, un d'ells, que estava ingressat en un mòdul de reincidents, va treure un ganivet de plàstic al qual havia enganxat diversos fulls d'afaitar, segons confirmen altres fonts consultades, i va agredir al coll a l'altre intern.
Notícies relacionadesEntre els presents, encara que allunyat de la zona de l'agressió, hi havia Sánchez, que està a Soto del Real des del 16 d'octubre amb el líder d'Òmnium Cultural, Jordi Cuixart.
El 3 de novembre, en el marc de la investigació pels delictes de rebel·lió, sedició i malversació, la jutge Lamela va enviar a la presó l'exvicepresident del Govern Oriol Junqueras i set exconsellers, encara que en aquest cas van ingressar a les presons d'Estremera (els homes) i Alcalá-Meco (les dones).
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- Criança El pediatre Carlos González aclareix la importància d’entendre i gestionar els desitjos infantils: «Cedir no és perdre autoritat…»
- Després les polèmiques declaracions de la 'consellera' Parlon Estigmatizar és pensar que trastorn mental és sinònim de violència
- Consells pràctics El truc casolà perquè la goma de la rentadora quedi com nova
- Més parlants, menys ús habitual, més bilingüisme: la salut del català, en nou gràfics