Un pres n'apunyala un altre davant Jordi Sànchez a la presó de Soto del Real
La baralla entre bandes llatines va tenir lloc durant la missa de la presó
"Es tracta d'un fet aïllat", segons fonts penitenciàries
Un pres en va apunyalar al coll un altre durant la missa celebrada aquest diumenge al centre penitenciari de Soto del Real (Madrid) en presència del líder de l'Assemblea Nacional de Catalunya, Jordi Sánchez, empresonat per ordre de l'Audiència Nacional investigat per un delicte de sedició, han informat fonts penitenciàries.
Aquestes fonts precisen que Jordi Sánchez era a la zona habilitada per celebrar les misses dels diumenges a Soto del Real, encara que allunyat del lloc on es va produir l'agressió. Després de la intervenció dels funcionaris, la víctima va ser traslladada a un hospital en helicòpter per rebre assistència mèdica especialitzada.
"Es tracta d'un fet aïllat que ha sigut controlat a l'acte pels funcionaris presents al lloc", han explicat fonts penitenciàries.
La celebració de la missa a la presó és un acte públic al qual qualsevol pres té dret a assistir i habitualment congrega nombrosos interns.
Baralla de bandes llatines
Tant l'agressor com la víctima són presos preventius, tots dos de nacionalitat dominicana, vinculats a bandes llatines. Els fets van passar cap a les onze del matí quan mig centenar d'interns s'havien assegut i es disposaven a escoltar missa.
En aquell moment, un d'ells, que estava ingressat en un mòdul de reincidents, va treure un ganivet de plàstic al qual havia enganxat diversos fulls d'afaitar, segons confirmen altres fonts consultades, i va agredir al coll a l'altre intern.
Notícies relacionadesEntre els presents, encara que allunyat de la zona de l'agressió, hi havia Sánchez, que està a Soto del Real des del 16 d'octubre amb el líder d'Òmnium Cultural, Jordi Cuixart.
El 3 de novembre, en el marc de la investigació pels delictes de rebel·lió, sedició i malversació, la jutge Lamela va enviar a la presó l'exvicepresident del Govern Oriol Junqueras i set exconsellers, encara que en aquest cas van ingressar a les presons d'Estremera (els homes) i Alcalá-Meco (les dones).
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- Sant Jordi 2025, la festa del 23 d'abril Cercas, Bosch i Dueñas coronen un Sant Jordi miraculós i pletòric
- Ciutat vella Els comerciants del Raval reivindiquen la presència de ‘skaters’
- AUTOCAR SINISTRAT L’ús del cinturó condiciona les ajudes del bus que va xocar a França
- Guerra a Ucraïna Brussel·les defensa la integritat territorial d’Ucraïna davant la proposta de pau de Trump
- Futbol Declaracions oficials de One Box i del Barça sobre l'"inacceptable" fallada en l'enviament de les entrades de la Final de la Copa
- Les principals cases d’apostes ja tenen un candidat favorit per ser el nou Papa
- Salut El doctor Manuel Sans Segarra explica l'origen de l'estrès: "La causa fonamental de la nostra societat actual és l'ego..."
- Freixenet acomiadarà 180 empleats i reduirà un 25% la seva plantilla per la sequera