Cessament ideològic
Sor Caram se solidaritza amb Rahola i l'esposa de Mas després de la seva expulsió de la Fundació Tous
La Fundació Rosa Oriol, dirigida tècnicament per Caram, pretén així "protegir la seva reputació i evitar que se'n ressenti per motius ideològics"

22.11.10 Manresa
La Fundació Rosa Oriol, associada a l'empresa de joieria Tous, ha fet arribar per carta a l'esposa de l'expresident Artur Mas, Elena Rakosnik, i a la tertuliana Pilar Rahola l'anunci de la seva expulsió de la junta del patronat. Davant aquest anunci, Sor Lucía Caram, vocal de la junta i presidenta del comitè de direcció, ha expressat la seva solidaritat amb totes dues a través del seu compte de Twitter.
Rosa Tous, vicepresidenta de Tous, presidenta de la fundació i firmant de la carta, ha justificat la decisió per la intenció de "renovar-se" i "protegir la seva reputació i evitar que se'n ressenti per motius ideològics i polítics", donades les fortes vinculacions amb l'independentisme de Rakosnik i Rahola.
Sor Caram ha volgut així mostrar el seu suport a les seves "amigues incondicionals", amb qui ha construït "un projecte al servei dels més pobres". La religiosa dominica i entusiasta activista social en defensa dels col·lectius més desafavorits va ser reconeguda el 2015 pels lectors d'EL PERIÓDICO amb el premi Català de l'Any.
Tot el meu suport a les meves amigues incondicionals @RaholaOficial y Helena Rakosnik
— Sor Lucía Caram (@sorluciacaram) 22 de noviembre de 2017
Amb vosaltres hem construït un projecte al servei dels mes pobres. Aquesta causa i l'amistad fidel ens mantindrà sempre unides.
Gràcies infinites
A falta del cessament oficial, que es produirà en la pròxima reunió de la junta el 20 de desembre, Rakosnik encara ostenta el càrrec de vicepresidenta i Rahola el de vocal. Aquesta última ha definit el seu cessament com un "sacrifici al feixisme". Un altre conegut membre de la junta és l'exdiputat i retirat fa pocs dies de la primera línia de la política Lluís Corominas i un altre és l'empresari Vicenç Mauri, exassessor de l'expresident Artur Mas. Segons els estatuts, cap rep una remuneració per fer aquestes funcions.
L'expulsió de la dona de Mas i la tertuliana Rahola, dues figures amb una ideologia obertament independentista, coincideix amb la nova campanya de promoció de Tous per tot el territori de l'Estat espanyol, la seva aposta per reforçar les seves aspiracions de projecció internacional i la reivindicació de la seva presidenta de sentir-se "profundament orgullosa de ser espanyola i catalana". Des de Tous sostenen que recentment han sigut qüestionats ideològicament a través de xarxes socials i que, a través d'aquesta decisió, esperen reforçar la neutralitat de la seva imatge per no afectar així als seus interessos econòmics.
La Fundació Rosa Oriol porta el nom de l'esposa de l'actual cofundador i president d'honor de Tous, Salvador Tous, i està dirigida per la seva filla, Rosa Tous. La fundació es dedica, a través d'un equip multidisciplinari de 220 professionals, a impulsar projectes per ajudar "persones que han sigut expulsades del sistema i que no poden viure amb dignitat", segons expliquen a la seva web.
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Avís de «perill» El Meteocat preveu una tarda de dissabte d’intenses pluges a Catalunya
- EUA ¿Caos o mètode? L’Acord de Mar-a-Lago, el pla que donaria un sentit a la guerra comercial de Trump
- Col·legi Mare de Déu del Carme Acomiadat el director d’una escola de Terrassa en plena investigació per denúncies de radicalització ultracatòlica
- El nou tauler global Meloni es llança a salvar les relacions comercials entre Europa i els EUA
- Contra els houthis 58 morts i un centenar de ferits en un bombardeig dels EUA al Iemen
- TENNIS Alcaraz es recompon i segueix endavant a Barcelona
- Bàsquet El Madrid, al ‘play-off’ a base de triples
- EL PARTIT DE CORNELLÀ Un Espanyol motivat allarga la bona ratxa contra el Getafe