'CAS GÜRTEL'
La fiscalia es remet al final del judici per decidir si actua contra Camps
Els delictes electorals haurien prescrit i només es podria investigar si va malversar o va prevaricar
'El Bigotes' demana un acarament amb Vicente Rambla pels diners en b, i les defenses i les acusacions es divideixen
La Fiscalia Anticorrupció vol esperar a "acabar la totalitat de la pràctica de prova proposada per les parts" del judici per la peça del cas Gürtel relativa al finançament il·legal del PP a València per pronunciar-se sobre una hipotètica responsabilitat penal de l'expresident de la Generalitat Francisco Camps, a qui s'ha atribuït la creació de la maquinària utilitzada pel partit per finançar-se en b i amb factures pagades per empresaris adjudicataris d'obra pública en aquesta comunitat, segons ha informat la Fiscalia General de l'Estat.
En aquest procediment, en què Camps haurà de comparèixer com a testimoni, seria molt complicat perquè tant els delictes electorals com la falsedat documental comesa per encobrir els pagaments dels empresaris al PP haurien prescrit de sobres. L'única solució seria obrir un nou procediment per delictes de malversació i prevaricació que puguin tenir un període de prescripció més alt, però per a això seria necessari relacionar els pagaments d'empresaris amb adjudicacions concretes.
En el cas Taula, on s'investiga, entre altres delictes, el blanqueig presumptament comès pel PP de l'ajuntament valencià en els temps de Rita Barberá, s'hi podrien incorporar amb facilitat les declaracions fetes aquest dimecres per l'exsecretari general del partit valencià Ricardo Costa, en què va admetre com es va finançar el PP a través de diner negre i de girar factures a empresaris que s'ocupaven de pagar els serveis que Orange Market va prestar al partit.
Petició d'acarament
En la nova fase en què ha entrat el judici del finançament il·legal del PP de València, en què els acusats no admeten les acusacions que fa contra ells Anticorrupció, Álvaro Pérez, el Bigotes, ha sorprès sol·licitant al començament de la sessió un acarament amb el que va ser vicepresident primer del Govern valencià Vicente Rambla. El jutge central penal, José María Vázquez Honrubia, es pronunciarà en un dels recessos de la sessió.
Anticorrupció no s'ha volgut pronunciar de moment sobre la diligència amb què el Bigotes vol contradir la versió que va donar ahir Rambla desmarcant-se totalment del pagament en b i de la facturació a empresaris. En concret, el pagament de 350.000 euros que va fer Enrique Ortiz, segons el que van declarar a l'Audiència Nacional tant Pérez com l'exsecretari general del PP valencià Ricardo Costa, en sessions anteriors.
Notícies relacionadesL'advocat de l'Estat Edmundo Bal s'hi ha oposat, a l'entendre que depèn del magistrat determinar quin acusat ha sigut més convincent després de sentir-lo en el judici, sense necessitat de fer un acarament. No obstant, l'acusació que exerceix el PSOE sí que s'ha mostrat a favor de la diligència a l'entendre que, com que durant la instrucció cap ha admès el finançament il·legal i ara sí, del seu enfrontament verbal se'n podrien obtenir noves dades.
Les defenses també s'han mostrat dividides. La del cap de la trama, Francisco Correa, s'hi ha oposat, mentre que les del seu número dos, Pablo Crespo, s'hi ha mostrat a favor, igual que la de Costa.
Francisco Correa Comunitat Valenciana Cas Gürtel PP - Partit Popular Corrupció Corrupció al PP Audiencia Nacional
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Club d’estil Cristina Tamborero, dissenyadora: "Es porten molt els vestits de núvia dos en un"
- Els multireincidents se’n van a l’Hospitalet per la pressió policial
- Final d’un pontificat Un conclave amb molts 'papables', però sense candidat clar
- Successos Dos detinguts per robar una motxilla a una parella mentre practicava sexe a la platja del Somorrostro de Barcelona
- Per 907.500 euros El Ministeri de Transports licita l’estudi informatiu dels nous accessos ferroviaris al Port de Tarragona
- Obituari Mor Lluís Prenafeta, la mà dreta de Jordi Pujol a la Generalitat
- Guardó El Govern concedeix la Creu de Sant Jordi al president de Prensa Ibérica, Javier Moll
- En les comissions El Parlament blinda la participació telemàtica dels diputats pendents de l’amnistia
- Educació L’abandonament de docents a primària es duplica a escala mundial