REACCIÓ
Puigdemont demanarà autorització judicial per assistir a la investidura
L'exconseller Rull assegura que el Govern intenta impedir per tots els mitjans que sigui president
El BOE publica l'acord del Constitucional per impedir un nomenament telemàtic

undefined39287571 barcelona 13 07 2017 ple parlament carles puigdemont y j180128094131 /
El diputat de Junts per Catalunya Josep Rull ha anunciat aquest diumenge que l'expresident Carles Puigdemont demanarà autorització judicial per assistir aquest dimarts al ple d'investidurainvestidura al Parlament.
L'exconseller ha concedit una entrevista a Catalunya Ràdio després que el Tribunal Constitucional hagi acordat avalar una investidura presencial de Puigdemont si hi ha autorització judicial prèvia.
Rull ha afirmat que el TC manté el ple vigent, encara que la intenció del Govern de Rajoy és que no es pugui investir Puigdemont "de cap manera". Segons Rull, la decisió de l'alt tribunal és "una bufetada" a Soraya Sáez de Santamaría.
Publicació al BOE
El Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) publica aquest diumenge el text del Tribunal Constitucional en resposta a la impugnació de la resolució del president del Parlament de Catalunya per investir president autonòmic Carles Puigdemont.
El document, acordat aquest dissabte pel ple de l'organisme, acorda suspendre la sessió de dimarts que ve només si la investidura es pretén fer en absència del candidat de Junts per Catalunya, Carles Puigdemont.
Advertència a la Mesa de la Cambra
La decisió, adoptada per unanimitat per tots els magistrats, i en absència d'Andrés Ollero, que no hi va participar per motius personals, al·ludeix expressament al president del Parlament, Roger Torrent, i als altres membres de la Mesa de la Cambra per les responsabilitats, "incloent-hi les penals", en què poden incórrer en cas de no acatar la suspensió i seguir endavant amb la investidura de l'expresident català sense els requisits exigits per la legalitat.
- A JAÉN El poble més pobre d’Espanya no és tan pobre: «Aquí hi ha diners, però molts no es declaren»
- Una au intimidadora El veí de Sants que no pot sortir al terrat de Sant Jordi a Sant Joan per l’amenaça d’una gavina
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Procediment penal obert Investigats per «administració deslleial» els marmessors de la fortuna de Pere Mir, entre ells l’oncòleg Josep Tabernero
- Joia arquitectònica La reforma de la plaça dels Àngels obre el debat sobre el futur de l’històric CAP del Raval
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Això és del que t’has d’acomiadar als 60 si vols ser més feliç
- "No vull que em facin una carrera fàcil"
- Pogacar se cita avui amb Evenepoel en la clàssica de la cervesa