L'entorn d'Anna Gabriel desmenteix que sigui a Veneçuela
Nega que hagi viatjat a Caracas per "recolzar Maduro" en la campanya electoral

Anna Gabriel.
L'exdiputada de la CUP, Anna Gabriel, no és a Veneçuela. Fonts de l'entorn de la cupaire, han rebutjat aquest dijous les informacions publicades per alguns mitjans de comunicació que apuntaven que podia haver viatjat fins a Caracas per "recolzar la candidatura de Nicolás Maduro". De fet, aquesta tarda tenia previst presentar el seu nou llibre, escrit amb el també exdiputat David Fernàndez, sobre l'advocat laboralista August Gil Matamala al restaurant llibreria Anònims de Granollers (Vallès Oriental), però finalment no ha participat en l'acte.
El seu parador ha generat interès perquè Gabriel està citada a declarar davant el jutge instructor del Tribunal Suprem, Pablo Llarena, com a investigada. El seu nom apareix en l'informe entregat per la Guàrdia Civil el 15 de desembre al magistrat en què assenyalen que formava part del comitè estratègic que dibuixava el document EnfoCATs, considerat pel jutge com el full de ruta de l'independentisme.
Arran d'aquest document, Llarena considera que els fets que s'investiguen es van acordar entre el conjunt de presidents i portaveus parlamentaris dels partits independentistes, i per això va ampliar la investigació a l'expresident Artur Mas, a la dirigent d'ERC Marta Rovira, a la cupaire Mireia Boya, a la dirigent del PDECat Marta Pascal i a la ja expresidenta de l'AMI Neus Lloveras.
Notícies relacionadesGabriel s'haurà de personar davant el magistrat el 21 de febrer a les 09.30 hores, després que s'hagi ajornat la seva compareixença prevista per al 14. Segons les mateixes fonts, el motiu de la pròrroga de la seva declaració és que el seu advocat, el també exdiputat Benet Salellas, té un judici aquell dia. La resta de les compareixences previstes mantenen les seves dates: Boya hi anirà el 14 de febrer, Pascal i Rovira ho faran el 19, i Mas i Lloveras compareixeran el dia 20.
La CUP ha evitat donar detalls sobre la seva estratègia de defensa. Fins ara, han rebutjat assentir davant la possibilitat que Gabriel i Boya no es presentin al Tribunal Suprem, una maniobra que ja van utilitzar amb la investigació de l'alcaldessa de Berga, Montse Venturós, el regidor de Vic, Joan Coma, i amb els detinguts per la crema de fotos del Rei. "Contemplem totes les opcions", asseguren les mateixes fonts.
- Successos Roben un mòbil d’un restaurant de Barcelona i els atrapen perquè el telèfon està en xinès
- Catalunya Ràdio 'Que no surti d'aquí' cancel·la la seva emissió aquest dimarts després de la polèmica amb Ter Stegen i deixa a l'aire la seva continuïtat
- Sequera a Catalunya Estat dels embassaments avui a Catalunya: puja el nivell de les reserves
- La consellera de Drets Socials viu a cavall de Madrid i Barcelona
- Tribunals Un professor d’institut de Badalona reconeix que va assetjar sexualment tres alumnes
- Investigació La desigualtat també arriba al llit: per què les dones tenen menys orgasmes en relacions heterosexuals
- Incidents L'imam desnonat a Salt: "Que els joves no facin res; estem en un terreny d'entesa"
- Educació a Catalunya Les escoles La Farga i la Vall comuniquen a les famílies que segregaran per sexe i que perdran el concert
- Tecnologia El Govern treballa en la incorporació d’una intel·ligència artificial als jutjats per accelerar el redactat de sentències
- Nova normativa El Govern central limitarà els ultraprocessats en els menjadors escolars i augmentarà les hortalisses de temporada