L'Audiència cita com a nous imputats dos excàrrecs dels Mossos i Interior
Lamela demana la declaració com a investigats de l'exdirector de la policia catalana Pere Soler i de l'exsecretari general d'Interior Cèsar Puig
La jutge dona dos dies a les parts perquè es pronunciïn sobre si la causa ha de declarar-se complexa i allargar així la investigació judicial

rjulve40572251 la jueza carmen lamela foto cgpj171017195230
La jutge de l'Audiència Nacional Carmen Lamela ha acordat citar per declarar com a investigats -l'antiga figura referida als imputats- el pròxim dia 9 de març l'exdirector dels Mossos d’Esquadra Pere Soler i l'exsecretari general d'Interior Cèsar Puig i Casañas, en el marc de la causa en què s'investiguen els fets que van tenir lloc els dies 20 i 21 de setembre i 1 d'octubre a Catalunya.
En una interlocutòria, la jutge atén la sol·licitud de la Fiscalia en la causa en què s'investiguen alguns responsables de l'1-O per sedició. Això sí, la magistrada rebutja una sèrie de diligències sol·licitades pel Ministeri Públic, amb l'argument que en uns casos ja consten unides a les actuacions i en altres ja han sigut acordades i en part practicades.
Notícies relacionades"Correspon per això a l'òrgan judicial evitar un allargament innecessari de la fase sumarial quan hi hagi elements suficients de convicció", argumenta Lamela.
En relació amb la petició de la declaració de la causa com a complexa, que permet allargar la investigació judicial, la titular del Jutjat Central d'Instrucció 3 dona trasllat a les parts personades perquè en el termini de dos dies manifestin el que considerin procedent.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Privacitat "Jo mai dono el DNI": un expert explica com donar les teves dades de forma segura en hotels i allotjaments
- A Terrassa L’escola acusada d’ultracatolicisme acomiada el director
- Futbol Noves imatges del Camp Nou: així serà com quedarà l’estadi
- Xavier Amor, secretari de Governs Locals de la Generalitat: "Hem d’ajudar els ajuntaments; no importa el color polític"
- Guerra a Ucraïna Putin declara una «treva» unilateral per la Pasqua fins dilluns a la mitjanit
- Aquest és l’efecte d’esmorzar taronja als nostres ronyons
- Violència de gènere Un home s’entrega a una patrulla de Mossos a l’AP-7 amb el cadàver de la seva dona al maleter
- Gentrificació Dos anys convivint amb 35 pisos turístics al ‘Bloc Tarragona’: «És interminable el que patim»
- Adéu a la jubilació als 67 anys: aquest 2025 la Seguretat Social puja l'edat per a aquests treballadors