CATALUNYA
El Govern estarà atent al ple del Parlament i impugnarà tota resolució contrària a la llei
Catalá: el 155 es deixarà d'aplicar quan hi hagi un "Govern que exerceixi les seves funcions estatutàries"
Méndez de Vigo adverteix que si no hi ha un Govern "legalment constituït", el 155 "continuarà"

GRAF067 SEVILLA 27 11 2017 - El ministro de Justicia Rafael Catala tras la firma de un convenio de colaboracion con la consejera andaluza de Justicia e Interior Rosa Aguilar para proyectos de transformacion digital de la Justicia de Andalucia EFE Jose Manuel Vidal /
El ministre de Justícia, Rafael Catalá, ha afirmat aquest dimecres que el Govern estarà "atent" al Ple d'aquest dijous al Parlament en què es votarà una resolució per reivindicar l'expresident Carles Puigdemont i ha avançat que l'Executiu impugnarà qualsevol resolució o acord contrari a la llei que "tingui conseqüències cap a tercers".
"Sí que estem, lògicament, molt atents a aquests ordres del dia, i sobretot quan una vegada més es dediquen al que no toca", ha admès a RNE. En la seva opinió, "un Parlament no està per restituir la legitimitat de ningú, està per aprovar normes, lleis i realitzar l'activitat política d'una comunitat autònoma".
"Si fan el que han de fer, ningú tindrà cap problema i ningú impugnarà res", ha assenyalat, abans d'advertir a la Cambra catalana que -si exerceix unes competències "per sobre del que té atribuït"- serà "obligació" del Govern recórrer-ho.
Sànchez i l'ombra del 155
Catalá també ha indicat que l'article 155 de la Constitució es deixarà d'aplicar a Catalunya quan hi hagi un "Govern que exerceixi les seves funcions estatutàries". "No és qüestió d'automatismes o de persones sinó de complir la llei i no ficar-se en històries", ha dit Catalá, que ha tornat ha assenyalar que Jordi Sànchez no és el candidat ideal perquè "persones que han fugit de la justícia o que són a la presó no estan en la millor situació per dirigir un Govern".
"El 155 sorgeix com a conseqüència que el Govern de la Generalitat estava incomplint les seves obligacions. No és un tema de persones. És una qüestió que hi hagi un Executiu autonòmic que compleixi les lleis i atengui a l'interès general", ha dit. El ministre creu que "ningú que estigui privat de llibertat pot fer la seva feina; no té cap sentit".
En aquesta mateixa línia, el ministre portaveu, Íñigo Méndez de Vigo, ha insistit que una persona "investigada per delictes molt greus", com Jordi Sànchez, i que "no té la capacitat que té una altra persona" a causa de la seva situació judicial, "és difícil que pugui" ser investit president. El portaveu governamental ha avisat que si no hi ha un Govern "legalment constituït", el 155 "continuarà".
Rafael Catalá Jordi Sànchez Investidura Govern Parlament CUP Govern Independència de Catalunya Declaració unilateral d'independència (DUI)
- A Rússia Així s'ha jubilat un jove amb 23 anys gràcies a una argúcia legal
- Tecnologia La identificació via mòbil amb el DNI virtual és vàlida a partir d’avui
- Turisme Sant Adrià estrena un resort de luxe de 53.000 metres quadrats
- Amnistiada pel sultanat "Tenia 18 anys i vaig deixar seduir-me pels diners fàcils"
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
- Campanya d’Hisenda ¿Què significa un resultat negatiu en la declaració de la renda?
- Mobilitat Renfe aparta dos treballadors acusats de sabotatge durant la vaga de Rodalies a Catalunya
- Tossa de Mar, protagonista d’un reality xinès amb milions d’espectadors
- ACTUALITAT BLAUGRANA La Lliga sacseja el Barça per les llotges VIP: «No té ‘fair play’ per inscriure Dani Olmo i Pau Víctor»
- Frau a Hisenda Ancelotti afirma que el Reial Madrid li va suggerir crear societats per cobrar drets d’imatge: «Mai em vaig adonar que alguna cosa no era correcta»