SINISTRE DEL 2003
Trobada la cama d'una víctima del Yak-42 en un cementiri turc
Les autoritats turques asseguren que no s'ha identificat la persona a qui pertanyia el membre
La troballa es produeix després d'una petició dels familiars d'un dels 75 morts

zentauroepp487553 a turkish rescue worker stands near the wreckage of a ukrain180528140254 /
Un cementiri de la localitat turca de Maçka té una cama sense identificar d’un dels 75 membres del passatge de l’avió Yak-42 (entre ells 62 militars espanyols), sinistrat el 2003.
La troballa s’ha produït després que un familiar de les víctimes del Yak-42 sol·licités al gener al Ministeri de Defensa que preguntés a les autoritats turques sobre si encara hi havia restes de les persones mortes en l’accident en territori turc.
Fonts oficials asseguren que «en la seva resposta, rebuda a l’Ambaixada espanyola a Ankara, les autoritats turques han comunicat que una extremitat inferior, la identificació de la qual no es va poder determinar en el seu moment, va ser enterrada al cementiri de Maçka el 24 de juliol del 2003".
Audiència Nacional
Notícies relacionadesEl Ministeri de Defensa ha instat davant l’Audiència Nacional a l’obertura d’un procés de cooperació judicial amb Turquia per verificar l’existència d’aquesta cama. Segons informa el departament de María Dolores de Cospedal, l’inici del procediment té lloc després que, a instàncies del familiar d’un militar espanyol mort en l’accident, el Ministeri de Defensa elevés a començaments d’aquest any una consulta al Ministeri d’Exteriors de Turquia sobre la possible permanència en terra turc de restes mortals de les víctimes.
Davant d’aquesta situació, Defensa està informant les famílies sobre l’assumpte, del qual afirma que no existeix constància documental. En la seva resposta a la petició espanyola, les autoritats turques, també a instàncies del mateix familiar del militar espanyol, han confirmat que tant les mostres orgàniques de les víctimes com les dels familiars utilitzades per a la seva identificació van ser destruïdes, tal com determina la legislació turca.
- Dia del llibre i la rosa Sant Jordi 2025, un nou bany de llibres i de masses
- Accident Un funeral multitudinari acomiada la família Escobar-Camprubí
- Omella, un papable improbable
- EL PARTIT DE MONTJUÏC Flick se surt amb la seva
- Distinció de la Generalitat Indignació a Junts per la concessió de la Creu de Sant Jordi a Loles León
- Sant Jordi 2025, la festa del 23 d'abril Cercas, Bosch i Dueñas coronen un Sant Jordi miraculós i pletòric
- Sant Jordi 2025, la festa del 23 d'abril La festa d’‘Abril’ converteix el Dry Martini en l’Studio 54 de Sant Jordi
- Barcelona, protagonista Comsa i FCC executaran la fase final del Hall Zero
- TELEVISIÓ I MAS Creu de Sant Jordi
- ‘PLAY-OFF’ DE L’EUROLLIGA DE BÀSQUET El Barça dona mostres de debilitat a Mònaco i cau