ens públic
Rosa María Mateo, proposada pel Govern per dirigir RTVE
Si és designada administradora única provisional, exercirà la seva funció fins que el Parlament elegeixi el futur consell d'administració de la corporació mitjançant concurs públic

rosa-maria-mateo
El Govern de Pedro Sánchez ha proposat la periodista Rosa María Mateo com a administradora única provisional de RTVE, segons han confirmat fonts socialistes.
La proposta ha sigut consensuada amb els grups parlamentaris que van recolzar el reial decret de reforma de la corporació.
Segons les mateixes fonts, es buscava una professional amb àmplia experiència i una carrera dilatada per posar-se al càrrec de l’ens públic. L’Executiu considera que aquesta proposta és "un gran encert" i reflecteix la seva clara disposició a trobar un persona de perfil indiscutible per situar-se de forma provisional al capdavant de RTVE. En aquest sentit, les fonts elogien la seva gran professionalitat i recorden que és una cara informativa de l’etapa de la Transició i que va estar davant les càmeres de televisió fins ben entrada la dècada dels 90.
Cinc dècades a la casa
Mateo, nascuda a Burgos el 1942, va començar la seva etapa professional fa 52 anys a TVE, on va entrar per oposicions com a locutora de continuïtat a la segona cadena i va treballar fins al 1993, quan va fitxar per Antena 3.
Llicenciada en Dret, durant els 27 anys que va estar vinculada a la radiotelevisió pública va exercir, entre altres funcions, el càrrec de presentadora de les diferents edicions dels telenotícies de TVE –també va ser subdirectora del telenotícies del cap de setmana– i va ser la cara visible d’‘Informe semanal’.
El2008, l’Acadèmia de les Ciències i les Arts de la Televisió li va entregar el premi Toda una vida i un al cap d’un any va rebre la medalla d’or al Mèrit en el Treball.
Única via exprés
Una vegada esgotats els intents d’elegir un consell d’administració de forma urgent i temporal, l’única via per a una renovació exprés passava per la fórmula de l’administrador provisional únic, que portarà les regnes de la radiotelevisió pública en solitud, sense consellers.
Segons el decret aprovat al juny, l’administrador provisional únic tindrà les funcions del consell i del president de la corporació i s’encarregarà de la seva administració i representació fins que es produeixin els nomenaments dels consellers mitjançant concurs públic, que va arrencar aquest dimecres després que fracassés en el Congrés per un vot l’elecció dels consellers interins de la corporació.
Una vegada proposada pel Govern, la Cambra baixa haurà de sotmetre a votació el nomenament de Mateo. La candidata haurà de rebre un recolzament de dos terços en primera votació o de majoria absoluta i el recolzament de la meitat dels grups parlamentaris en una segona volta, que haurà de celebrar-se al cap de 48 hores del primer escrutini.
Notícies relacionadesSerien el setè i el vuitè ple celebrats en les últimes setmanes amb l’objectiu de renovar de manera urgent i temporal la cúpula de RTVE, després dels dos en el Congrés per elegir sis consellers, dos en el Senat –que van concloure sense l’elecció dels seus quatre candidats– i dos més a la Cambra baixa per designar els membres de la Cambra alta –també infructuosos–.
Si Mateo és designada administradora única provisional de RTVE, exercirà la seva funció fins que el Parlament elegeixi el futur consell d’administració de la corporació mitjançant concurs públic.
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- Automoció Wayne Griffiths abandona d'imprevist la presidència de Seat
- Automoció Seat prescindeix d’improvís de Griffiths, president de la companyia
- Convivència amb l’extrema dreta El PSC, Junts, ERC, Comuns i la CUP creen una comissió d’estudi sobre els discursos d’odi al Parlament
- Successos La Guàrdia Civil deté a l’Eixample diversos terroristes acusats de col·laborar amb Hezbol·là
- Violència sexual El cas Alves davant del Suprem: no es resoldrà fins gairebé el 2028 i la doctrina apunta a la dificultat d’aixecar l’absolució
- Futbol local El futur Hospi de Jordi Alba i Thiago Alcántara: objectiu, arribar a Primera Divisió
- Oportunitat de lideratge BCN tindrà una nova oficina per captar inversió estrangera