sense tràmit judicial
La policia proposa l'expulsió d'Espanya d'un líder religiós de Salt
Consideren que Mohamed Attaouil, president del Centre Cultural Islàmic Imam Malik, suposa «una amenaça real» per a la seguretat de l'Estat

mohamed
La Direcció General de Policia ha emès una proposta d’expulsió de Mohamed Attaouil, president del Centre Cultural Islàmic Imam Malik, de Salt, i un dels impulsors de la construcció de la mesquita d’aquesta població de Girona. Segons informa TV-3, la petició respon a les sospites de vinculació d’Attaouil amb els moviments salafistes a Catalunya i en vista del convenciment que aquest líder religiós suposa “una amenaça real i actual per a la seguretat nacional”, segons les mateixes fonts.
Mohamed Attaouil és actualment el vicepresident de la Ucidcat, la Unió de Comunitats Islàmiques de Catalunya, que reuneix el major nombre d’oratoris.
Segons l’advocat d’Attaouil, Iván Jiménez, la petició policial pot ser considerada un abús de poder: “No parlem d’una sentència judicial, parlem d’un intent d’expulsar algú sense la intervenció d’un jutge”.
Notícies relacionadesLa major part de les entitats musulmanes que formen part de la federació de Girona recolzen Attaouil contra una mesura administrativa que, segons la policia, la legislació permet quan es considera que el comportament d’una persona pot ser un risc per a la convivència social. Els atemptats de l’any passat conviden la policia a extremar les precaucions en el marc d’una política antiterrorista que ha incrementat la vigilància d’aquells que han tingut relació amb terroristes en el passat i tenen capacitat per coordinar accions de tercers. La proposta policial d’expulsió encara està pendent de firmar, segons TV-3, i la decisió final és de la Secretaria de Seguretat del Ministeri de l’Interior.
Si finalment s’executa l’expulsió de Mohamed Attaouil, es tractarà d’una mesura que només s’utilitza en casos excepcionals, si bé a començaments d’aquest any ja es va expulsar un imam de nacionalitat egípcia de La Rioja perquè, s’assegurava, era una amenaça per a la seguretat.
- Xarxa elèctrica ¿Què és el zero energètic, la principal hipòtesi de l'apagada generalitzada?
- Tall del subministrament elèctric Apagada generalitzada a Espanya: ¿què ha passat amb la llum?
- Apagada massiva La llum també se'n va a Portugal en una apagada que afecta Europa
- Xarxa elèctrica Les causes de l'apagada massiva a Espanya i Portugal
- D’Olot a l’armada japonesa