celebració al restaurant Rianxo
Uns àudios reflecteixen el menjar de la ministra Delgado, Garzón i Villarejo
Els tres es van reunir amb altres comandaments policials per celebrar la medalla al mèrit concedida a l'excomissari
atlas-20180924-las-grabaciones-de-un-almuerzo-en-2009-desvelan-la-estrecha-relacin-entre-villarejo-garzn-y-la-ministra-delgado /
Uns àudios gravats en un dinar en què van participar la ministra de Justícia, Dolores Delgado, el jutge inhabilitat Baltasar Garzón i l’excomissari José Manuel Villarejo mostren que aquestes persones mantenien una relació professional estreta fa nou anys. Els testimonis, difosos aquest dilluns pel digital moncloa.com revelen qué es va parlar al restaurant madrileny Rianxo, per celebrar la medalla al mèrit concedida a l’expolicia, avui en presó preventiva.
En aquest dinar, que va tenir lloc l’octubre del 2009, els tres també comparteixen taula amb el llavors director adjunt operatiu (DAO) de la Policia Nacional, Eugenio Pino, i tres comandaments policials adjunts al DAO d’aquella època: Enrique García Castaño, àlies ‘El Gordo’; Miguel Ángel Fernández Chico (mort) i Gabriel Fuentes. Aleshores, cap estava imputat i tots eren alts càrrecs de la cúpula policial, per la qual cosa aquesta circumstància podria explicar el seu tracte pròxim. De fet, els mateixos policies es refereixen a Delgado i a Garzón com “Lola” i “Balta”.
Les quatre hores del dinar van ser gravades en la seva totalitat pel mateix Villarejo, segons aquest rotatiu. Delgado xerra amb ells amb familiaritat sobre temes vinculats a l’Audiència Nacional, on era llavors fiscal. Per exemple, conversen sobre l’arribada a Espanya de dos pirates somalis, dins del marc del segrest del pesquer ‘Alakrana’.
Aquest mateix matí, el president del Partit Popular, Pablo Casado, demanava que la titular de Justícia donés explicacions després de la publicació de les gravacions que proven l’amistat entre ella i l’excomissari.
La reacció de Justícia després de la nota
Notícies relacionadesAquesta informació arriba després que se sabés que l’Audiència investiga una anotació feta per Villarejo en què esmenta una cita amb Delgado. La nota reflectia una reunió amb ella per obtenir-ne el recolzament en benefici de l’empresari Ángel Pérez-Maura, que estava immers en un procés d’extradició al ser reclamat per la justícia de Guatemala.
Justícia va reaccionar en primer lloc negant qualsevol trobada i rebutjava qualsevol relació entre Delgado i Villarejo. “Ni va concertar ni va mantenir cap cita amb el comissari citat en la informació, amb qui mai ha tingut relació de cap tipus”, va assenyalar en un comunicat. Hores després, Delgado va dir que no ha tingut “cap tipus de relació personal, professional, oficial o no oficial, més enllà d’haver-hi coincidit en companyia d’altres persones en algun esdeveniment”.
- Sergio Peris-Mencheta, actor i director: "Des de la malaltia, la meva imaginació s’ha alliberat"
- Habitatge El milionari José Elías opina sobre comprar o llogar el 2025: "Si guanyes 2.000 euros al mes..."
- 1.080 vivendes i un gran parc Una inversió milionària i el futur Clínic rellancen el sector Can Rigalt al nord de l’Hospitalet
- Consum Bon Preu accelera la seva expansió i obrirà 12 nous súpers aquest any
- Atac a Berlín Ferit greu un turista espanyol apunyalat prop del monument de l’Holocaust
- Reunió amb la gerència Compte enrere per al desallotjament de la residència Tàber: les famílies denuncien falta d’informació i ajuda amb els trasllats
- Càrrecs públics ¿Què ha passat amb els consellers d’ERC sis mesos després del final del Govern d’Aragonès?
- Atac al Memorial de l’Holocaust L’home que va apunyalar un turista espanyol a Berlín és un refugiat sirià de 19 anys
- MONEDES DIGITALS El robatori de criptomonedes més gran de la història: uns ‘hackers’ s’emporten 1.500 milions de dòlars del gegant Bybit
- Relacions Govern-ERC Illa i Junqueras es reuneixen per primera vegada i donen aire a la legislatura a Catalunya