OMBRES ESVAÏDES
El jutge arxiva la causa contra Planas pels robatoris d'aigua a Doñana
La decisió es va prendre el 23 de juliol després de reiterades sol·licituds del fiscal per falta d'indicis contra l'actual ministre d'Agricultura

GRAF4783. MÁLAGA, 21/06/2018.- El ministro de Agricultura, Pesca y Alimentación, Luis Planas, durante la inauguración en la capital malagueña del foro Startup Europe Smart Agrifood Summit, donde ha asegurado que el futuro del sector agroalimentario pasa por la innovación y la digitalización, y de forma más significativa en el próximo marco financiero comunitario. EFE/Carlos Díaz /
La causa sobre els robatoris il·legals d’aigua a l’entorn del parc nacional de Doñana que afectava el ministre d’Agricultura, Luis PlanasLuis Planas, ha sigut arxivada pel Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de la Palma del Condado, han informat a Europa Press fonts del departament que dirigeix Planas.
La decisió, amb data del 23 de juliol del 2018, es va prendre després de reiterades sol·licituds del Ministeri Fiscal, que en diverses ocasions es va mostrar en contra d’acusar Planas per falta d’indicis rellevants sobre la seva participació directa o indirecta en els fets investigats.
L’última vegada que la Fiscalia va demanar l’arxivament de la causa contra Planas va ser el juny passat, si bé el desembre del 2017, quan ni tan sols s’entreveia l’opció que el PSOE presentés una moció de censura contra el Govern de Mariano Rajoy, ja havia indicat que no tenia intenció d’acusar Planas.
Els fets investigats tenen a veure amb captacions il·legals d’aigua a l’entorn de Doñana des del 2009 fins al 2012, concretament a la finca Matalagrama de Almonte (Huelva), quan Planas era conseller d’Agricultura, Pesca i Medi Ambient de la Junta d’Andalusia.
Absència d’indicis
No obstant, la Fiscalia, en el seu escrit del juny passat, considerava que no hi havia "indicis rellevants" de la "participació activa o per omissió" de Planas en els fets que "justifiquin la formulació d’acusació".
Notícies relacionadesLa causa va començar l'agost del 2011 per la denúncia d’un particular sobre suposada corrupció a Almonte (Huelva) en relació amb pous il·legals i subvencions a empreses, després d’un acord que es va firmar entre l’Institut Andalús de Reforma Agrària (IARA) i l’ajuntament de la localitat.
- Fenomen controvertit La venda de pisos ocupats prolifera a Barcelona i alimenta un ‘negoci’ paral·lel de desocupacions pagades
- Els treballadors podran avançar tres anys la jubilació parcial a partir de demà
- Pòdcast José Elías ho deixa clar: en què invertir per tenir rendibilitat sense riscos
- MotoGp Marc Márquez demostra el seu enorme poder als EUA
- A partir del 2 d’abril Novetats en la Renda 2024: pagament per bizum, deducció per lloguer i millora per als donatius
- El dret DE morir 358 persones van demanar l’eutanàsia a Catalunya el 2024
- TRIBUNALS Alves podria cobrar una indemnització de fins a 20.200 euros
- Estratègia institucional per atraure talent Catalunya oferirà 78 places a científics dels EUA amb una dotació de 30 milions
- Editorial De la bronca a la proposta
- El mar al voltant Preparats, llestos, però ¿ja?